Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: TÜRKİYE’NİN SAĞLIK SEKTÖRÜNDE BÜYÜYEN ROLÜ
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > TÜRKİYE’NİN SAĞLIK SEKTÖRÜNDE BÜYÜYEN ROLÜ
Yazarlar

TÜRKİYE’NİN SAĞLIK SEKTÖRÜNDE BÜYÜYEN ROLÜ

Sema Özel Baydar
Yazar Sema Özel Baydar - Kedrion Türkiye Genel Müdürü
12 Eylül 2024
Yazarlar
467 görüntüleme

Merhabalar sevgili Eczacı dergisi okuyucuları,

Geçtiğimiz ay sizlerle nadir hastalıkların genellikle göz ardı edilen gerçeklerinden bahsetmiştim. Bu ay ise genel olarak Türkiye’deki sağlık sektöründen ve bu sektörde büyüyen rolünden konuşmak istedim.

Dünya Sağlık Örgütü ve Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) gibi uluslararası kuruluşlar toplumların sağlık durumunu izlemek, sağlık politikalarını geliştirmek ve kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmek amacıyla bu göstergelerin takibini sağlıyor.

Türkiye, son yıllarda sağlık sektöründe kaydettiği önemli ilerlemelerle global ölçekte dikkat çeken bir ülke haline geldi. Gelişmiş sağlık altyapısı, tanı ve tedavilerdeki teknolojik yenilikler, artan sağlık bilinci ve hızla büyüyen nüfus gibi unsurlar, Türkiye’yi ilaç sektörü için büyüyen ve gelişen bir pazar haline getiriyor. Bu da, dünya genelinde etkili olan büyük ilaç firmalarının Türkiye’deki varlıklarını ısrarla neden koruduklarını hatta bazen güçlendirdiklerini açıklıyor. 2022 yılında Türkiye’nin ilaç pazarının büyüklüğü 7,7 milyar dolara ulaşarak Yunanistan ve Portekiz gibi ülkeleri geride bırakırken, Almanya ve Fransa gibi büyük nüfusa sahip ülkelerin takip ediyor.

Türkiye’nin sağlık sektöründeki başarısının temelinde kapsamlı bir sağlık politikası yatıyor. Özellikle kamu destekli sağlık sistemleri, global ilaç firmalarının bu pazara olan ilgisini artırıyor.

Sağlık sektörüne rehber olması amacıyla, Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği (AIFD) ve Avrupa İlaç Sanayi ve Dernekleri Federasyonu (EFPIA) desteğiyle IQVIA tarafından hazırlanan “Türkiye İlaç Sektörü Raporu”, ülkelerin sağlık harcamalarına dair önemli veriler sunuyor.

OECD ülkelerinde kişi başına düşen cari sağlık harcamalarına baktığımızda, 12.555 dolar ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ilk sırada yer alıyor. ABD’yi sırasıyla İsviçre, Almanya, Norveç ve Hollanda takip ediyor. Türkiye ise 1.827 dolar ile kişi başı cari sağlık harcaması en düşük olan ülkelerden biri olarak dikkat çekiyor.

Bir diğer önemli gösterge olan sağlık harcamalarının Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) içindeki payına bakıldığında, ABD %16,6 ile en yüksek orana sahip. Almanya ve Fransa gibi ülkelerde bu oran %12’nin üzerindeyken, Türkiye %4,3 ile sağlık harcamalarına GSYH’den en düşük payı ayıran ülkelerden biri olarak karşımıza çıkıyor ve %9,3 olan OECD ortalamasının oldukça altında kalıyor.

Çünkü Türkiye’de sağlık harcamalarının %76,3’ü kamu tarafından karşılanıyor ve bu, hastaların tedavi masraflarının büyük oranda devlet tarafından üstlenildiği bir sistemi işaret ediyor. 2000 yılında bu oran %61,7 iken, 2022’de %76,3’e yükselmesi, Türkiye’nin sağlık alanındaki kamu desteğinin sürekli arttığını gösteriyor. Böyle bir ortamda, ilaç firmaları için pazar riskleri minimize edilmiş oluyor, çünkü ödeme garantisi yüksek. Bu durum, ilaç sektöründeki global oyuncuların Türkiye’ye olan ilgisini daha da çekici hale getiriyor.

Kısaca özetlemek gerekirse; artan sağlık bilinci ve hızlı nüfus artışı gibi faktörler Türkiye’de sağlık sektörünün hızla gelişmesine olanak tanıyor. 2022 yılındaki veriler, Türkiye’nin her yıl sağlık sektöründe önemli ilerlemeler kaydettiğini ortaya koyuyor.

Sevgi ve sağlıkla kalın.

SİTARABİN
Eczanelerde Motivasyonu Artırmanın ve Sürdürülebilir Performans Sağlamanın Yolları
SGK KARŞILIYOR, GRİP AŞISI OLMAYI UNUTMAYIN!
PEPTİTLER
DENGE
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı DEĞİŞEN DÜNYADA ECZACILAR SAĞLIK SİSTEMİNİN VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI OLMAYA DEVAM EDECEK
Sonraki yazı ÜRÜNLERİMİZİ TASARLARKEN MAKSİMUM SEVİYEDE HİZMET VEREBİLME ÜZERİNE KURGULAMA YAPIYORUZ
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ STRATEJİK VİZYON VE GELECEK PERSPEKTİFİ ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Haberler
25 Ekim 2025
Eczacılık Uygulamalarında Bilimsel Rehberler: Stabilite Kılavuzları Yayımlandı
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Sayın Dr. İsmail İlhan Hatipoğlu İle Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
Raflar Boş, Hastalar Çaresiz, Eczacılar İflas Eşiğinde: ‘Sağlıkta Tasarruf Ediliyor Hastaları Kaybediyoruz’
Haberler
24 Ekim 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma