Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu dergimizin sorularını yanıtladı. Pamukçu ile Türk Nippon Sigorta faaliyetlerini ve eczacılara özel çalışmalarını konuştuk.
Baturalp Pamukçu Kimdir?
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İngilizce İktisat Bölümü’nü, 1992 yılında bölüm ikincisi olarak bitirdim. 1996 yılında da Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü Sigortacılık Bölümü’nde yüksek lisans yaptıktan sonra, doktoramı 2002 yılında aynı Enstitü’nün Bankacılık Bölümü’nde yaptım.
İş yaşamıma 1990 yılında, sigortacılık kariyerime ise 1993 yılında Aksigorta’da başladım. Aksigorta da çeşitli kademelerde yöneticilik yaptıktan sonra 2003 yılında Ankara Sigorta da Teknik, Hasar ve Bilgi İşlem Bölümlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlendim. 2008 yılında, Türk Nippon Sigorta’da Teknik, Reasürans, Hasar, Hukuk ve Bilgi İşlem Bölümlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini üstlendikten sonra 2013 yılı itibariyle Türk Nippon Sigorta’da Genel Müdür olarak göreve getirildim ve halen bu görevimi sürdürmekteyim.
İş kariyerimin yanı sıra, çeşitli üniversitelerde dersler de vermekteyim. Bugüne kadar yayınlanmış “Sigortacılıkta Risk Yönetimi”, “Kredi ve İhracat Kredi Sigortaları” ve “Sigortanın Temel Prensipleri” başlıklı üç kitabım ve yayınlanmış yirminin üzerinde makalem bulunmaktadır.
Türk Nippon Şirketi’ni genel olarak tanıyabilir miyiz?
Şirketimiz butik sigortacılık anlayışını benimsemiş, hızlı ve dinamik yapısının verdiği güç ile iletişimi kuvvetli ve deneyimli bir sigorta şirketidir. Sosyal ve toplumsal gelişime katkıda bulunmayı hedefleyen projeler gerçekleştirmekte ve tüm iş süreçlerinde sürdürülebilirlik kavramını en tepeye koyan stratejiler izlemekteyiz. Sürdürülebilirlik bakış açımızla gerçekleştirdiğimiz projelerde kaynaklarımızı etkin ve doğru kullanmaya özen gösteriyoruz. 1.200’e yakın acente sayımızla güçlü bir satış ağına sahibiz. Sahadan gelen gücümüzle müşterilerimize en iyi hizmeti sağlamaya çalışıyoruz.
Sağlık, kasko, nakliyat, yangın branşlarında ve özellikle de bireysel ve orta ölçekli işletmelerin sigortalarında iddialıyız. Bu ürünlerimizde müşteri ihtiyaçlarını gözeterek sürekli farklılaştırmalar ve yenilemeler yapıyoruz.
Hangi ürün ve hizmetlerinizle öne çıkıyor, sektörde rakiplerinizden hangi yönlerinizle, nasıl farklılaşıyorsunuz?
Sağlık, kasko ve müşteri ihtiyaçlarına göre hazırladığımız modüler ürünlerimiz başta olmak üzere nakliyat ve yangın branşlarında bireysel, orta ölçekli işletmelerin tarafında da farklılıklar yaratmaya çalışıyoruz.
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası tarafında Türk Nippon Sigorta Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Sağlığınız Bizde Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünlerimizle müşterilerimize hizmet sunuyoruz. TSS ürüne artan talep sebebi ile bu branş için sunduğumuz ürünleri hem kampanyalarımızla hem de yaptığımız güncellemelerle ön plana çıkarak müşterilerimize ulaşmaya ve doyurucu bilgilerle bu ürünün içeriğine dikkat çekerek müşterilerimize doğru yönlendirmeler yapmaya gayret gösteriyoruz. Türk Nippon Sigorta Standart Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüzde önemli değişiklikler yaptık. Bu değişikliklerden en önemlisi ise yaş sınırını 59’dan 70 yaşa yükselttik. 70 yaş dahil olmak üzere SGK kaydı bulunan herkes bu üründen faydalanabilecek. Sektörde bu bir ilk. Aynı zamanda Sağlığınız Bizde Tamamlayıcı Sağlık sigortası ürünümüzde ise 80 yaşa kadar mevcut hastalıkları da kapsam dahilinde değerlendirerek TSS yapıyoruz. Bu ürünümüz de müşterilerimiz için çok fayda sağlayan bir yapıda kurgulandı. TSS ürünümüze sahip müşterilerimiz, SGK ile anlaşmalı olup Şirketimizin de anlaşmalı olduğu hastanelerde fark ödemiyor. Ayrıca ürünümüzde gerçekleştirdiğimiz en önemli değişikliklerden biri de daha önce isteğe bağlı prim karşılığında tercih edilebilen check-up teminatının primsiz, standart hizmet teminatı olarak planlarımıza eklenmesi. Bu hizmeti de standart olarak sunuyoruz.
Son olarak yine tüm planlarımızda geçerli olmak üzere mevcut olarak sunduğumuz diş tedavi hizmet içeriğini de genişlettik. Müşterilerimize bütçelerine uygun seçenekler de sunmaktayız. Tamamlayıcı Sağlık poliçelerinde belirli yaş grubu çocuklar için tek başına poliçe yapılabilmesi, sadece yatarak tedavi, yatarak tedavi + ayakta tedavi 2-10 adetli planlar ve tüm bunlara ek olarak her iki ürünümüzde de farklı network seçenekleri ile daha ekonomik alternatifler sunarak ürünümüzü çeşitlendirdik. Bu şekilde tüm ihtiyaçlara cevap verecek komple bir ürün ortaya çıkardığımıza inanıyoruz.
Eczane Paket Ürünü hangi tür teminatları içermektedir. Teminat limitleri neye göre değişmektedir. Hasar paylaşımı olacak mı?
Ürünlerimizi tasarlarken müşterilerimize maksimum seviyede hizmet verebilme üzerine kurgulama yapıyoruz. Türk Nippon Sigorta Eczane Paket ürününü de tasarlarken bu mantıkla yola çıktık. Mevcut ürünümüzde klasik yangın ve ek teminatlar haricinde, belirli limitler çerçevesinde raf ve vitrin devrilmesi, nöbet teminatı, ilaç bozulması, mesleki sorumluluk teminatları gibi teminatlar ürün paketimizde yer almaktadır.
Teminat limitlerimiz dağıtım kanallarımızdan gelen talepler çerçevesinde ve aynı zamanda sağlık sektörü enflasyonu dikkate alınarak belirlenmektedir. Mevcut ürünümüzde hasar paylaşımı yapılamamaktadır.
Eczacı sigorta teminatlarında yıl içerisinde stoğuna göre değişiklik yapabilir mi?
Ürünümüzde taahhüt ettiğimiz klasik yangın ve ek teminatlarda değişiklikler yapılabilmektedir. Belirli limitler dahilinde verilen teminatlar için ek bir genişletme yapılamamaktadır.
Eczacının sorumluluğu sigortası bu paketin içine dahil edilebilir mi, kapsamı ne olmalı?
Eczacının mesleki sorumluluğu sigortası mevcut ürün yapımızda belirli limitler dahilinde yer almaktadır. Bu üründe verilebilecek en önemli teminatın bu teminat olduğunu söyleyebiliriz. Bunun dışında diğer teminatlar yangın genel şartlarını ve ek teminatlar içermektedir. Müşterilerimizin ihtiyaçları çerçevesinde mevcut ürünümüzde olmayan teminatlar talep edilmesi durumda ise ilgili birimimiz tarafından değerlendirme yapılıp mevcut poliçeye ekleme yapılabilmektedir.
Ortam sebebiyle ilaç bozulması veya miat ile ilgili teminatlar da verilebilir mi?
İlaç bozulması veya ilacın son kullanım tarihinin geçmesi teminatı mevcut poliçe içerisinde belirli limitler dahilinde verilmektedir. Ancak mevcut ürün limitinin üzerinde bir talep gelmesi durumunda ise teknik birimimiz poliçe primi artışı ve trete şartlarını dikkate alarak yeniden değerlendirme yapmaktadır.
Eczanelere bu sigorta kapsamında asistans hizmetler de verilebilir mi? (Örneğin eczanede biri rahatsızlandığında acil ambulans çağrılması vb)
Yukarıda da ifade ettiğim üzere ürünlerimizi planlarken geniş kapsam sunmaya ve müşteri odaklılık mottosunu öne koymaya özen gösteriyoruz. Sorunuzda belirtmiş olduğunuz örnek paralelinde bir ekleme yapılabilir. Buna ilaveten farklı ihtiyaçlar da değerlendirilip mevcut paket içerisine belirli limitler dahilinde ekleme yapılabilir.
Hem bu yılın kalanına hem de 2025’e ilişkin yatırım planlarınız, beklentileriniz, hedefleriniz neler? Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik konularında neler yapıyorsunuz? Bu 2 alandaki yatırım ve planlarınızdan bahseder misiniz?
Şirketimiz kaynak ve imkanlarını kullanırken sürdürülebilirliği odak noktasına alan bir politika izlemektedir. Bu kapsamda kâğıt tüketimini azaltmak için gerçekleştirdiğimiz projelerin başında olan “E-Komisyon Gider Belgesi” ile yıllık yaklaşık 129 kg kâğıt israfının önüne geçmiş olduk. Aynı zamanda yaklaşık 13.000 adet plastik kargo poşetini kullanmayarak gelecek nesillere daha güzel bir dünya bırakmak için bir adım attık.
Hem iş süreçlerimizde hem de sosyal medya paylaşımlarımızda çalışanlarımıza ve müşterilerimize vermiş olduğumuz “atacağınız küçük adımlarla sürdürülebilir yaşama katkı sağlamanız mümkün” mottomuzu ilerleyen dönemlerde de gerçekleştireceğimiz projelerle daha da ileri götürmeyi hedefliyoruz.
Sene başında açtığımız yeni web sitemize erişilebilirlik modülü ekleyerek engelli vatandaşlarımızın ekran okuma, kontrast ayarları, yazı karakteri ayarları gibi ihtiyaç duyabilecekleri özellikleri ekstradan herhangi bir ekran okuma programı olmadan yapabilmesini sağlayan bir aracı (widget) web sitesine entegre ettik. Sektörde ilk olan bu uygulamayla tüm müşterilerimiz için bir fırsat eşitliği sağlamayı amaçladık.
Sağlık tarafında da dijitalleşme üzerine eğiliyoruz. Sağlık Sigortacılığı alanında uçtan uca dijitalleşmeyi sağlayan Healtbox ürününü sene sonuna kadar şirket sistemimize entegre edeceğiz. Bu ürünün getirdiği otomasyon sayesinde iş gücü kazanımımızın yanı sıra, operasyonel hız, maliyet avantajı ve müşteri memnuniyeti yaratmayı amaçlıyoruz. Yine bu sene sonuna kadar acente sayımızı artırarak üretim çeşitliği sağlamayı hedefliyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Derginiz vesilesiyle sağlık sisteminin en önemli kollarından biri olan eczacılarımızın Dünya Eczacılar Günü’nü kutlamak isterim.