Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: KEDRION BIOPHARMA’DA 2024: GÜÇLÜ ADIMLAR, YENİ BİR YÜZ
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > KEDRION BIOPHARMA’DA 2024: GÜÇLÜ ADIMLAR, YENİ BİR YÜZ
Yazarlar

KEDRION BIOPHARMA’DA 2024: GÜÇLÜ ADIMLAR, YENİ BİR YÜZ

Sema Özel Baydar
Yazar Sema Özel Baydar - Kedrion Türkiye Genel Müdürü
23 Mayıs 2025
Yazarlar
705 görüntüleme

Merhaba sevgili Eczacı dergisi okuyucuları,

Geçtiğimiz sayıda Türkiye’de sağlık sektöründeki genel tabloya birlikte bakmıştık. Bu ay da size biraz kendi hikayemizden, yani Kedrion Biopharma’daki son gelişmelerden söz etmek istiyorum.

Biz dünya genelinde plazmadan üretilen tedavilerle hayat kurtaran ve benim de Türkiye genel müdürlüğü görevini üstlendiğim bir ekibiz. 

Ve geçtiğimiz ay, bizim için önemli iki gelişme yaşandı: Hem yeni marka kimliğimizi tanıttık, hem de 2024’ü finansal anlamda güçlü bir büyümeyle kapattık.

“Nadir bağlantıların gücü” dedik

Nisan ayında gerçekleştirdiğimiz kapsamlı marka dönüşüm süreci ile birlikte, Kedrion olarak “nadir bağlantıların gücü” mottosunu merkezimize alarak yeni marka kimliğimizi kamuoyuna tanıttık. Bu yeni kimlik, yalnızca görsel bir değişimi değil; aynı zamanda misyon, vizyon ve değerlerimizdeki derinleşen bir bağlılığı simgeliyor. Ciddi, hayatı tehdit edici ve genellikle tedavi alternatifi sınırlı olan nadir ve ultra-nadir hastalıklara odaklanan çözümlerimize olan adanmışlığımız, bu yeni yaklaşımda daha görünür hale geldi.

Bir hastanın yaşama tutunması, bir bağışçının verdiği plazmayla; o plazmanın bilim insanları tarafından işlenmesiyle; bir doktorun doğru tedaviyi seçmesiyle mümkün oluyor. Yani aslında, her adımda “nadir” ama çok değerli bağlar kuruluyor. Biz de tam olarak bu bağı merkeze alarak kendimizi yeniledik. Yeni logomuz, adeta bu bağın simgesi olarak tasarlandı. Bu sembol, yalnızca hastalıklarla mücadele eden bireylerle değil; aynı zamanda bağışçılar, bilim insanları, sağlık çalışanları, hasta yakınları ve toplum arasında da anlamlı bağlar kurma yeteneğimizi temsil ediyor. Kedrion’un temelinde yatan bu “bağ kurma” yaklaşımı, operasyonel süreçlerden klinik araştırmalara, sosyal sorumluluk projelerinden sürdürülebilirlik politikalarına kadar her adımımıza yön veriyor.

Sadece işimizi büyütmedik, geleceği de düşündük

Bugün, 5.200’den fazla çalışanı ile 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren şirketimiz, özellikle nadir ve ultra-nadir hastalıklara yönelik inovatif tedavi çözümleri geliştirme hedefiyle çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.

Şirket olarak büyüdük; evet, 2024’te ciromuz %10 arttı. Ama asıl önemli olan, büyürken odağımızı kaybetmememiz oldu.

Araştırma ve geliştirme faaliyetlerimiz sayesinde, şu anda dünya genelinde iki yeni tedavi üzerindeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ve bununla yetinmeyip, plazmadan elde edilebilecek yeni proteinlerin izini sürüyoruz. Gelecekte daha fazla insana umut olmak için Ar-Ge çalışmalarımıza hız verdik.

Bir diğer gurur duyduğum konu ise çevreye olan yaklaşımımız. Karbon ayak izimizi azaltmak için “Net Sıfır” hedefi koyduk. Bilim Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) ile uyumlu politikalar geliştirerek, iklim değişikliği ile mücadeleye katkıda bulunuyor ve çevresel etkilerimizi azaltmaya odaklanıyoruz. Eskiden atık olarak görülen plazma yan ürünlerini artık değerlendiriyoruz. Çünkü sadece insanların sağlığı değil, yaşadığımız dünyanın sağlığı da bizim için önemli.

2024 yılı finansal açıdan da rekorlarla dolu bir yıl oldu

Finansal açıdan bakıldığında 2024, Kedrion için oldukça verimli ve güçlü bir yıl oldu. Şirketimizin cirosu, bir önceki yıla göre %10’luk artış göstererek 1.578 milyon Euro’ya ulaştı. Raporlanan FAVÖK (EBITDA) %28 artışla 232 milyon Euro’ya yükselirken, düzeltilmiş FAVÖK ise %20 artarak 279 milyon Euro seviyelerine çıktı. Bu etkileyici büyüme, hem operasyonel verimliliğin artmasına hem de mali disiplinin sürdürülmesine bağlı olarak pozitif bir nakit akışı yarattı. Böylece, geleceğe yönelik yatırımların tamamen finanse edilmesi ve küresel operasyonların güçlendirilmesi mümkün hale geldi.

Sonuç olarak…

Kedrion Biopharma olarak 2024 yılında elde ettiğimiz bu güçlü finansal ve stratejik gelişmeler, önümüzdeki yıllarda da büyümemizi sürdüreceğimizin açık bir göstergesidir. Hem yeni marka kimliğimizle hem de nadir hastalıklara yönelik geliştirdiğimiz yenilikçi tedavilerle, dünyanın dört bir yanındaki hastaların yaşam kalitesini artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Sağlıkta fark yaratmanın yolu; tutkuyla, bilimle ve insan odaklı bir yaklaşımla ilerlemekten geçiyor. 

2024 bizim için hem büyüdüğümüz, hem de kim olduğumuzu daha güçlü hatırladığımız bir yıl oldu.
İşimizin merkezinde hala insan var.
Hala bilim var.
Ve hala, küçük bir umudun bazen koca bir hayatı değiştirebileceğine inanıyoruz.

Bu yolda, tutkuyla ve sorumlulukla ilerlemeye devam edeceğiz.

Sevgiyle, sağlıkla kalın…

DENGE
TAURİN: GENÇLİĞİ VE SAĞLIĞI DESTEKLEYEN AMİNO ASİT
85 Milyon Vatandaş GSS Kapsamında
İŞİTME CİHAZLARI SGK TARAFINDAN NASIL KARŞILANIYOR?
Eczacılar ve Eczaneler Yönetmeliği Değişti
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı MÜKEMMEL DEĞİL; GERÇEK OLMAK, KUSURLA GÜÇLENMEK
Sonraki yazı SUT Değişikliği ve Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonu Kararı Yayımlandı
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ STRATEJİK VİZYON VE GELECEK PERSPEKTİFİ ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Haberler
25 Ekim 2025
Eczacılık Uygulamalarında Bilimsel Rehberler: Stabilite Kılavuzları Yayımlandı
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Sayın Dr. İsmail İlhan Hatipoğlu İle Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
Raflar Boş, Hastalar Çaresiz, Eczacılar İflas Eşiğinde: ‘Sağlıkta Tasarruf Ediliyor Hastaları Kaybediyoruz’
Haberler
24 Ekim 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma