Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: ECZANEDE REKABETTE ÖNE ÇIKMAK
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > ECZANEDE REKABETTE ÖNE ÇIKMAK
Yazarlar

ECZANEDE REKABETTE ÖNE ÇIKMAK

Eczacı Dergisi Editör
Yazar Eczacı Dergisi Editör
23 Kasım 2024
Yazarlar
537 görüntüleme

Faruk Nalbantoğlu
Artıfarma Group Yönetim Kurulu Başkanı Eczane Yönetim Danışmanı

Son zamanlarda eczacılar için verdiğim eğitim ve seminerlerde başlangıç sunumum sektördeki rekabet ortamının geldiği nokta üzerine oluyor. Bundan belki birkaç yıl öncesine kadar rekabet hala bir eczane ile diğer eczaneler arasındaydı, hatta internet ile rekabet etmekte ne kadar zorlandıklarından bahsederdi eczacılar ama yine de reçeteli işlemlerde kazandıkları işletmelerini ayakta tutmaya yetiyordu ancak artan giderler ve aynı oranda artmayan cirolar ile birlikte ilaçtaki azalan karlılık oranları artık her eczanenin ilaç dışı ürünlere odaklanması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Hal böyle olunca da ilaç dışı ürünlerde olan rekabet eczane – eczane arasından eczane – internet, eczane – güzellik marketleri ve hatta ilaç hariç eczanede satılan diğer tüm ürünleri satan mağazalar ile eczaneler arasına savrulmuş durumda.

Tabloya şöyle uzaktan bir bakacak olursak rekabet şartlarının aynı olmadığını görmekteyiz. Eczanelerin bu rekabetteki tek güçleri insanların hala reçetelerini eczaneden başka bir noktadan karşılayamıyor olmaları, bunun dışında başkaca bir avantaja sahip değiller maalesef. Neden mi? Aslında cevap çok basit, eczanelere asıl para kazandıran bu ürün gruplarında eczanelerin satışını artırmalarını destekleyecek bir reklam avantajı yok, hatta öyle ki ürünlerin reklamları her yerde yapılırken eczane camına ürünü çağrıştıracak bir görsel dahi yapılamıyor, bu elbette sadece bir tanesi ama önemli bir detay, rekabette olduğumuz diğer işletmeler her gün saat 22.00’ ye kadar açık olmalarına rağmen eczaneler 18.00 – 19.00 gibi kapanmak zorunda hal böyle olunca bu ürünlerin pazarı da eczane dışına taşmakta maalesef.

Peki çözüm ne? Doğrusu kısa zamanda hızlı bir çözüm zor görünüyor eczanelerde şu an için yapabildiğimiz imkanlarımız doğrultusunda eczanelerin sıcak satış alanlarının çok daha etkin kullanılmasını sağlayacak tasarımlar yapmak oluyor ancak bunlar sadece anlık çözümler sunmaktan öteye gitmiyor maalesef. Bu noktada eczanelerimizde reçetesi için eczaneyi tercih eden tüketiciler ve onların yakınlarına ihtiyaçları olan dermokozmetik ürünler, gıda takviyeleri, ağız diş sağlığı ürünleri gibi ürünlerin satışını yapabileceğimiz yaklaşımlarda bulunmamız gerekmekte. Elbette sonuç beklentimiz ciro peki bu nasıl olacak?

Çok detayları var ne yalan söyleyeyim ama ilk adım önce değişime karar vermek sonrası kolay. Eczaneniz zaten iyi bir tasarıma ve yerleşime sahipse ve yeteri seviyede ürün çeşidiniz var ise ancak yine de satış için yeterli ilerleme kat edemiyorsanız büyük ihtimalle şu sorunlardan bir vardır eczanenizde, ya tüketici hareketiniz çok düşüktür ki sanırım bunu anlamanız hiç zor olmaz, ya ürünleri doğru sergileme yöntemleri ile sergilemiyorsunuzdur, ya rekabet kurallarına uyum sağlamıyorsunuzdur ya da ki bence en yüksek oranda karşılaştığım şey, muhtemelen ekibinizin satışa yönelmesini sağlayacak gerekli ortamı onlara sunmuyorsunuzdur. Keşke her şey ürünün rafa konulması ile satılacağına inanmak kadar kolay olsaydı ama değil. Bir işletmede gerçekten sonuçları olumlu görebilmek için tüm çalışma ortamının sistemli ve düzenli hale getirilmiş olması en önemlisidir, diğer tüm çalışma aşamaları ise bundan sonra gelmektedir.

Birinci Basamak Sağlık Hizmetinde Eczacı
ECZANEDE ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE EKİP İÇİNDE UYUM SAĞLAMAK
ECZACILIKTA YAPAY ZEKANIN EKONOMİK DEĞERİ
İMMÜN YETMEZLİK TEDAVİLERİ, PRİMER İMMÜN YETERSİZLİĞİNE (PID) SAHİP HASTALAR İÇİN HAYATİ ÖNEME SAHİP!
BİYOTEKNOLOJİK İLAÇ DOSYASI: İPİLİMUMAB
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı C VİTAMİNİ İHTİYACIMIZI NEDEN DAHA ÇOK ÖNEMSEMELİYİZ?
Sonraki yazı Reçete ve Eczacı: Reçetesiz İlaçların Yönetimi Üzerine Bir Değerlendirme
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ STRATEJİK VİZYON VE GELECEK PERSPEKTİFİ ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Haberler
25 Ekim 2025
Eczacılık Uygulamalarında Bilimsel Rehberler: Stabilite Kılavuzları Yayımlandı
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Sayın Dr. İsmail İlhan Hatipoğlu İle Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
Raflar Boş, Hastalar Çaresiz, Eczacılar İflas Eşiğinde: ‘Sağlıkta Tasarruf Ediliyor Hastaları Kaybediyoruz’
Haberler
24 Ekim 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma