Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: ÖZ  
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > ÖZ  
Yazarlar

ÖZ  

Uzm. Ecz. Sinem Güngör Bayar
Yazar Uzm. Ecz. Sinem Güngör Bayar
20 Aralık 2025
Yazarlar
226 görüntüleme

“Girişimcilikteki en büyük yalan, işinizi büyütmeniz gerektiğidir. Ben bilerek altı  yıldır işimi küçük tuttum. Sonuç olarak sekiz haneli bir gelir elde ettim, sadece bir  çalışanım var ve stres seviyem önemli ölçüde azaldı. “  

 Justin Welsh  

 Eczanemi büyütmek, geliştirmek ve kurumsallaştırmak benim de en  başından beri hedefimdi. Öyle olması gerektiğini düşünüyordum Her zaman daha  iyi, daha gelişmiş, daha modern, iyileştirilmiş versiyonu aradım ve bulduğum  yöntemleri de uyguladım. Eczanemi büyüttüm, daha büyük cirolarla daha çok  personeli yönettiğim, daha çok para kazandığım ve daha çok strese girdiğim  zamanlarım oldu. Tüm personel ve ben beraber eğitimler aldığımız, o eğitimleri  kendi içimizde tekrarladığımız, uyguladığımız, ciroyu ve satışı arttırdığımız  zamanlarımız oldu. Uzun bir zaman şu noktaya gelmek için uğraştım: mümkünse  insanları en az göreceğim konumda; eczane içinde kendi çalışma odamda zaman  geçireyim ; ilaç/ürün anlatmayayım onu benim yerime başkaları anlatsın ben işin  sadece yöneticiliğini yapayım. Son altı yılım da bu şekilde geçti. Eczanenin  kurumsallaşması için bir dizi kural listesi oluşturdum, personel bu kurallara uysun  ve her şey tıkırında işlesin diye de çok emek verdim. Başarılı ve başarısız olduğum  deneyimlerim oldu. Çok adım attım, çok hata yaptım ve çok şey öğrendim. Eşyaya,  dolaba, güzel ve zarif görünüme yatırım yaptım. Dolaplar değişince eczane  güzelleşiyor ama içini bir sistemle ve kaliteli bir hizmetle dolduramazsak yine yarım  kalıyor stratejik planlarımız.  

Eczane şahsına münhasır bir yapı, herhangi bir holding, işletme ya da  perakende sistemine benzemiyor, kendine özgü. Bizi biz yapan kurallarımız,  mesleğe özgü etik sınırlarımız var, dolayısıyla karlılık, yönetim, kurumsallık gibi  kavramların tamamı eczane için özelleşmek durumunda. Eczaneler de sahipleri  kimse ona göre özelleşiyor aslında. Her eczane eczacısının karakterini, hayat  görüşünü, zevkini, değerlerini yansıtıyor. Ezcümle, kurumsallaşma, büyüme ve  gelişme hedeflerinin hiçbiri eczacıdan bağımsız düşünülemez. Eczacının gönül  rızası olmadan, o gerçekten inanmadan bir eczane değişemez, dönüşemez.  

Eczacının gönül rızası nerede kazanılır ? 

-Güzel, zarif, şık bir eczane tasarlamak, eşyayı ve dış görünüşü iyileştirmek; bir  adım.  

-Kurumsal ve sistemsel bir yapı ile orada kim çalışırsa çalışsın aynı kalitede hizmet  vermeye odaklanmak; personel eğitimi; bir adım  

-İyi bir veri okuması için teknolojik ve yazılım desteği almak; bir adım. 

-İyi bir deneyime ve eczanede hem çalışanlar hem tüketiciler için iyi hisleri  arttırmak; bir adım.  

Son maddede bilgi ve ilgi ile harmanladığımız eczacılık hizmetinden söz  ediyorum. Bilimsellikle esnaflığı birleştirdiğimiz, güleryüzle otoriteyi bir arada  sunduğumuz, etkili, güvenli ve etik alanda kaldığımız eczane deneyimi; eczacının  gerçek gücü. Deneyim güzelse eşya önemsizleşir. Muhteşem sonbahar renklerinin  içinden geçtiğim bir tren yolculuğu yapıyorsam, o sırada içtiğim kahvenin markası  ya da hangi bardakta içtiğim o kadar da önemli değildir. Aynı kahveyi çalışma  masamda içiyorsam; kriterlerim farklıdır ; sevdiğim porselen kupada ve sevdiğim  marka kahveyi arayabilirim. Tek bir koşulda o da önemini kaybeder, o sırada  inanılmaz güzellikte bir kitap okuyorsam ya da bir arkadaşımla içten bir sohbet  ediyorsam. Normalde önemli olduğunu düşündüğüm şeyler, deneyim çok çok  güzelse önemini kaybeder gözümde, deneyimin kendisi doyurur çünkü.  

Eczanemde küçük deneyimlerin değerinin farkına varmadığımı, deneyime  hakettiği yatırımı yapmadığımı, bir hastamın sorununu sadece benimle konuşmak  istediği için ısrar ettiği sırada anladım.(bir aydınlanma anı idi).Bazen kendimi  eczanemde çalışma masamda olan biteni izlerken buluyorum, uzak ve mesafeli  hissediyorum, müşteri ilişkilerini çalışanlarıma devrediyorum. Bazen kendim bizzat  orada olsam da, tam anlamıyla o sohbetin içinde olamıyorum, dikkatim dağılıyor ya  da yapılacak çok fazla iş olduğu için kendimi veremiyorum. Oysa o sırada o insan  ile olan iletişimden daha önemli bir işim yok, olmamalı. Bunu, o çok ısrar eden  hastam benden dikkatimi istediğinde farkettim, yüzeysel dinleyemezdim, tam  anlamıyla kendimi vermem gerekirdi; öyle yaptığımda tuhaf bir şey farkettim, tam  anlamıyla, can kulağıyla o insanı dinlemek, o insanın işinin görülmesi bir yana,  bana çok iyi geldi. Kendi dünyamdan çıkmış ve onun dünyasında yer almıştım, bu  denli odaklanarak dinlemek, kendi kafamda dönen hikayeler bittiği için de, eminim  ki bendeki kortizolü falan azaltmıştır. Bir insanla gerçek bir iletişim; gerçek bir  arkadaş kazanmak demekti, bir sıcaklık ve iyi niyet beyanı demekti. Bu işi  yapıyorsam bu en çok benim ihtiyacım olan şeydi. Kurumsallaşmak ve kendimi  yönetici olarak konumlamak uğruna , eczanenin bu değerini ıskalamıştım. Bir  insanla nasıl sohbet açacağımı bilmediğim zamanları hatırladım; kendimi ya  aşağıda ya yukarıda gördüğüm zamanları hatırladım; aslında hepimiz insanız ve  herkes eşit; sohbet etmek için de tek bir şeye ihtiyaç var; içten bir merak… O  insanla gerçekten ilgilenmek. Derdini gerçekten anlamaya çalışmak. Böylesine  odaklanmış, meraklanmış, önem vermiş halde karşıdakini dinlediğimizde, o insana  gerçek bir yardımımız olduğunda, satışa değil faydaya odaklandığımızda, kaliteli  hizmeti öne çıkardığımızda, evet en çok ben iyi hissediyorum, en çok bana yarıyor  bu.. Bill Clinton için anlatılan bir hikaye vardır, onunla sohbet ettiğiniz zaman  kendinizi dünyanın en önemli insanı gibi hissedermişsiniz, liderliğin ve duygusal  zekanın gelebileceği en üst mertebedir bu. Dikkatinizi çekerim; bunu eczanede  başarılı olmak, çok satış yapmak, para kazanmak amacıyla değil; insani deneyimin  zirvelerinden biri olduğu için anlatıyorum. Eczacılık mesleğinin ilk yıllarında bana en  önemli şeyi sorsaydınız, ilaçlar hakkında kusursuz bilgi hizmeti vermek derdim.  Aradan geçen yirmi üç yıl sonunda en önemli şeyin, gerçek insani ilişkiler olduğunu  söyleyebilirim. Gerçek bir iletişim, gerçek bir merak, gerçek bir sohbet, bu 

zamanda gerçeklik en zor bulduğumuz şey olduğu için de eczane deneyiminin  vazgeçilmezi. Bir fincan kahvenin kırk yıl hatrı olması gibi, samimi bir sohbetin ve  yardımın da insanların aklında, kalbinde iz bıraktığını düşünüyorum. Ve bu işi  yaparken bu yapaylıklar çağında en çok ihtiyacımız olan şeyin sahici olmak  olduğunu düşünüyorum. Kurumsallaşmak ve eczaneyi büyütmek, elimizden hakiki  sohbetleri almamalı. İşimizi büyütmek, başlı başına stres kaynağı ise, biz bu stres  nedeniyle eczanede sabrımızı, ilgimizi, hoşsohbetimizi kaybediyorsak, kalıversin bi  kenarda büyüme. Kaldı ki işi büyütmek her zaman para kazanmanın tek yolu da  değil. Başarılı olmanın da tek yolu değil, sadece en çok duyduğumuz yolu.  İyileştirme sözkonusuysa, büyütmek ve çoğaltmaya çalışmak kadar; azaltmak  ve sadeleştirmek de iyi bir yöntem.Daha az stres, daha kolay yönetilebilir bir  yapı, daha az çalışan. Bu da bir tercih. Sadelikten gelen ilhamla ve boşlukla  enerjimizi yükseltmek ve mutlu olmak da bizi ve işyerimizi çekici hale getirebiliyor,  sadelik de büyük bir güç. Büyütmeye ve çoğaltmaya ve yönetmeye harcadığımız  enerji sadeleşerek boşa çıkınca belki daha başarılı olduğumuz, daha çok keyif  aldığımız yeni bir şey keşfedeceğiz ve çoğu eczacının yaşadığı tükenmişlik de  yaşanmayacak.  

Sadece huzur için değil, para kazanmak için de büyümek yerine küçülmek  seçilebilir, çoğaltmak yerine sadeleşmek tercih edilebilir. Çokluğu yönetmenin stresi  yerine azın bereketine odaklanmak, evet bu da bir yöntem.  

Daha az stres . Daha kolay yönetilebilir bir yapı. Eşya yerine deneyime odaklanmak.  En iyi deneyimi ortaya çıkarmak. En iyi deneyimin herkesten çok bize iyi gelmesi.  

Evet hepsi olabilir.

BELİRGİN
DUYGUSAL OLGUNLUK, ÇOCUK TEPKİLERİNDEN YETİŞKİN YANITA
ECZACI VE SAĞLIK MESLEK MENSUPLARINA YIPRANMA PAYI NASIL UYGULANIYOR?
SİTARABİN
Sağlık Uygulama Tebliği’nde Katılım Payları
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı LİF TÜKETİMİ: BİR HALK SAĞLIĞI PROBLEMİ
Sonraki yazı ANAYASA MAHKEMESİ ECZANE PROTOKOLÜNÜN SGK’CA FESHİYLE İLGİLİ KARARINI VERDİ
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

SAĞLIĞI YENİDEN TASARLAMAK: DUBAI FUTUREFORUM 2025’TEN GELECEĞİN SAĞLIK VİZYONU
Yazarlar
23 Aralık 2025
Ölçü ve Ölçü Aletlerinden Alınacak Muayene ve Damgalama Ücretleri Hakkında Duyuru Yayımlandı
Haberler
22 Aralık 2025
ANAYASA MAHKEMESİ ECZANE PROTOKOLÜNÜN SGK’CA FESHİYLE İLGİLİ KARARINI VERDİ
Yazarlar
22 Aralık 2025
LİF TÜKETİMİ: BİR HALK SAĞLIĞI PROBLEMİ
Yazarlar
20 Aralık 2025
“KUTU İLAÇTAN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ TEDAVİYE: ECZANE LABORATUVARLARININ YENİ ROLÜ”
Yazarlar
19 Aralık 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma