Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: ECZANEDE ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE EKİP İÇİNDE UYUM SAĞLAMAK
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > ECZANEDE ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE EKİP İÇİNDE UYUM SAĞLAMAK
Yazarlar

ECZANEDE ÇATIŞMA YÖNETİMİ VE EKİP İÇİNDE UYUM SAĞLAMAK

Eczacı Dergisi Editör
Yazar Eczacı Dergisi Editör
30 Eylül 2025
Yazarlar
77 görüntüleme

Faruk Nalbantoğlu
Artıfarma Group Yönetim Kurulu Başkanı Eczane Yönetim Danışmanı

Eczaneler, hem sağlık hizmeti sunulan hem de yoğun müşteri trafiği olan işletmelerdir. Bu nedenle ekip üyeleri arasında zaman zaman anlaşmazlıkların yaşanması kaçınılmaz hale gelmektedir. Çatışmalar doğru yönetilmediğinde iş verimliliğini düşürmekte, müşteri memnuniyetini olumsuz etkilemekte ve ekip uyumunu zedelemektedir. Bu sorunların yaşandığı pek çok eczanede eczanenin işleri ne kadar iyi görünse de ekipteki sorunların eczaneyi ciddi şekilde aşağıya çektiğini gözlemleme imkanı yakaladım. Bununla birlikte doğru yöntemlerle ele alındığında çatışmalar, gelişim ve yenilik için fırsata da dönüşmektedir.

Eczane çalışanları arasında çatışmalar genellikle aşağıdaki nedenlerle ortaya çıkar:

  1. Görev Tanımlarının Belirsizliği: Kimin hangi işi yapacağı net olmadığında sorumluluk karmaşası doğar.
  2. İletişim Eksikliği: Yanlış anlaşılmalar veya eksik bilgi paylaşımı, küçük sorunları büyük çatışmalara dönüştürebilir.
  3. Satış ve Prim Sistemleri: Özellikle dermokozmetik veya OTC ürünlerde prim uygulamaları, çalışanlar arasında rekabeti artırarak gerginlik yaratabilir.
  4. Farklı Çalışma Tarzları: Bazı çalışanlar hızlı sonuç odaklı iken, bazıları detaycı ve titiz olabilir. Bu farklılıklar uyumsuzluğa yol açabilir.
  5. Kişisel Faktörler: Motivasyon düşüklüğü, özel hayattaki sorunlar ya da kişilik çatışmaları da ekip içindeki ilişkileri etkileyebilir.

Eczacı, sadece işletmenin yöneticisi değil, aynı zamanda ekibin lideridir, çatışmaların çözümünde ise eczacının yaklaşımı belirleyici rol oynar.

Eczacı şu dört davranış modeli ile etkili bir çatışma yöneticisi olmalıdır.

  • Tarafsızlık: Eczacı, çatışmada taraf tutmadan, tüm çalışanların görüşlerini objektif bir şekilde dinlemelidir.
  • Açık İletişim: Sorunların görmezden gelinmesi yerine, uygun bir ortamda doğrudan konuşulması sağlanmalıdır.
  • Ara Bulucu Rolü: Eczacı, çatışmaya taraf olan çalışanların birbirini anlamasına ve ortak çözümler bulmasına yardımcı olmalıdır.
  • Örnek Olma: Lider olarak sakin, yapıcı ve çözüm odaklı bir tavır sergilemek, ekibin de benzer şekilde davranmasına zemin hazırlar.

Çatışmaların kalıcı ve yapıcı şekilde çözülebilmesi için uygulanabilecek adımlar ise şunlardır:

  1. Sorunun Kaynağını Belirleme: Çatışmanın görünen nedeninin ötesine geçerek asıl kaynağı bulmak gerekir.
  2. Birebir Görüşmeler: Taraflarla ayrı ayrı görüşülerek duygularını ve beklentilerini ifade etmeleri sağlanmalıdır.
  3. Ortak Toplantı: Taraflar bir araya getirilip çözüm arayışı yapılmalıdır. Burada saygılı bir iletişim ortamı şarttır.
  4. Çözüm Üretme: Her iki tarafın da kabul edebileceği kazan-kazan çözümleri bulunmalıdır. Örneğin, satış hedeflerinde bireysel yerine ortak hedefler koymak.
  5. Takip ve Değerlendirme: Çözümün uygulanıp uygulanmadığı ve sonuçlarının nasıl olduğu düzenli olarak takip edilmelidir.

Tüm bunların yanında çatışmalar, doğru yönetildiğinde ekip içi gelişim için değerli fırsatlar sunar:

  • Yenilikçi Çözümler: Farklı bakış açıları, yeni uygulamalar ve yöntemlerin doğmasına katkı sağlayabilir.
  • İletişim Gelişimi: Çatışma sonrası yapılan açık görüşmeler, ekip içinde güveni ve şeffaflığı artırır.
  • Ekip Bağlarının Güçlenmesi: Birlikte çözüm arayan çalışanlar, ortak amaçlar doğrultusunda daha sıkı kenetlenir.
  • Performans Artışı: Çözülen sorunlar sonrasında çalışanların motivasyonu yükselir, müşteri hizmet kalitesi artar.

Sonuç olarak, eczanelerde çatışmalar, kaçınılmaz bir gerçekliktir. Önemli olan, bu çatışmaları görmezden gelmek yerine doğru yöntemlerle yönetmektir. Eczacının liderlik rolü, ekibin uyum içinde çalışmasını sağlamak açısından hayati önem taşır. Doğru yönetilen çatışmalar, eczanenin hem ekip içi huzurunu hem de müşteri memnuniyetini artırarak uzun vadeli başarıya katkı sağlayacaktır.

KİŞİSEL MARKALAR ÇAĞI
Coronavirüs 2019-NCOV
Eczacılar Birinci Basamak Sağlık Danışmanıdır
BETAİNE: GENÇLİĞİN VE SAĞLIĞIN GİZLİ KAHRAMANI
TÜRKİYE’NİN İLAÇ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ: KÜRESEL PAZARDAKİ ROLÜ, BÜYÜME DİNAMİKLERİ VE GELECEK POTANSİYELİ
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı KENDİNE NAZİK BİR DOST OLMAK, ÖZŞEFKAT
Sonraki yazı Yardımcı Eczacılar İçin 2025 Yılı Üçüncü Başvuru Dönemi ve Yerleştirme Takvimi Hakkında
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

SAĞLIKTA ŞİDDETİ KINIYORUZ 
Haberler
1 Ekim 2025
Yardımcı Eczacılar İçin 2025 Yılı Üçüncü Başvuru Dönemi ve Yerleştirme Takvimi Hakkında
Haberler
30 Eylül 2025
KENDİNE NAZİK BİR DOST OLMAK, ÖZŞEFKAT
Yazarlar
30 Eylül 2025
2025 Yılı Ağustos Ayı Katılım Payı Ödemeleri Hakkında Duyuru Yayımlandı
Haberler
29 Eylül 2025
7. TAKVİYE EDİCİ GIDA ÇALIŞTAYI: TÜRK SEKTÖRÜ KÜRESEL PAZARDA GÜÇLENİYOR
Haberler
29 Eylül 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma