İnsanoğlu ilk başta daha kendi kendine öğrenme dönemlerinden itibaren hikâyeyi bir yöntem olarak kullandığı halde daha sonradan bir yöntemi bir kenara bırakıp salt bilim argümanları; formüller, tarihler, maddeler gibi akılda tutulması zor ve unutulması kolay ve de başkalarına aktarımı daha da zor olan yönteme saplanıp kalıyor. Eczacılık eğitimde neler ezberlemediniz ki? Şimdi hangilerini hatırlıyorsunuz? Bir de şunu sorsam ilk çocukluk çağlarınızda annenizin anlattığı uydurma uyku hikâyelerini! Hemen herkes hatırlıyor hatta kendi çocuklarına bile anlatmıştır.
O halde bir ömür akılda tutulup başka nesillere dahi aktarılan bir yöntem neden eğitimin tamamında kullanılamasın. Bu farkındalığı ve teşviki bu yıl üçüncüsü düzenlenen sempozyumda bulabilirsiniz.
Sempozyum Programı
İnönü Üniversitesi’nin kıymetli öğretim üyelerinin düzenlendiği “3. Eğitimde Hikâyenin Gücü Sempozyumu” Malatya’da Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezi’nde 22 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirildi.
Esin Çelebi Bayru ve Ahmet Kızılay
Müzik Resitali
Bu yıl üçüncü düzenlenen sempozyumun başkanlığını Prof. Dr. Müge Karadağ yaparken, koordinatörlüğünü de Prof. Dr. Cengiz Yakıncı yapmıştır. Sempzoyumun Onursal Başkanlığını İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kızılay yaparken, Karadağ ve Yakıncı’nın açılış konuşmalarından sonra Mevlana’nın 22. kuşak torunu Esin Çelebi Bayru Hanım “Hz. Mevlana’nın Torunu Olmak” adlı konuşmasını yapmıştır. Daha sonra Rektör Kızılay üçüncüsü düzenlenen sempozyumun kısa tarihçesinden bahsetmiştir. Programa müzik resitali için ara verildikten sonra gün boyunca yüz yüze ve çevrim içi olarak davetli konuşmacılar sunumlarını gerçekleştirmiştir. Sempozyumda sağlık bilimlerinden 12, sosyal bilimlerden 13, doğa bilimlerinden 2 ve mühendislik bilimlerinden 1 olmak üzere toplam 28 konuşmacı kendi alanlarında hikâyeleri nasıl kullandıklarını anlatmıştır.
Sempozyumda yapılan sunulara ait tam metinler de mayıs ayı içerisinde İnönü Üniversitesi Yayınları’ndan kitaplaşmış halde basılmış olacaktır. Konuşmacıların kendi alanlarıyla ilgili yapıtlarını sunumları anlattıkları kısa videolar da kitabın YouTube kanalına eklenmiştir.
Sempozyumun ve basılan kitabın esas amacı hikâye metodunun tüm bilim disiplinlerinde kullanılmasının teşvikini ve farkındalığını sağlamasıdır.
Eğitimde Hikâyenin Gücü 2024 (Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınları No: 173, Mayıs 2024), 240 s.
Hikâyenin temele konulduğu bir sempozyumun kısa bilgilendirmesi böyleydi. Bende bu sempozyumda eczacılık eğitimde hikâye metodunun nasıl kullanılabileceği hakkında bir sunum gerçekleştirdim. Sunumda farmasötik botanikten, analitik kimyaya ve farmasötik kimyaya, eczacılık tarihinden fitofarmasi derslerinden hikâye metoduyla daha akılda kalıcı ve öğrenmeyi kolaylaştırıcı örnekler verdim.
Sempozyum Kapanış Fotoğrafı
Sempozyum kitabında benim yazdığım bölümde eczacılıklar ilgili kısımları okuyabileceğiniz gibi, tıptan ilahiyata, müzikten felsefeye kadar birçok bilimde dalından örnekler bulabilecekseniz.
Böylesine keyifli ve farkındalık yaratan sempozyum için düzenleyici kurula bir kez daha teşekkürlerimi sunarım. Siz değeri okuyuculara da sempozyum kitabından edinmenizi salık veririm.