Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: DÜNYADA ECZACILIK
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Yazarlar > DÜNYADA ECZACILIK
Yazarlar

DÜNYADA ECZACILIK

Meral Günay Öztürk
Yazar Meral Günay Öztürk - Eczacı Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
25 Eylül 2025
Yazarlar
197 görüntüleme

Dünya Eczacılık Günü sebebiyle klavyeme 😉 aldığım bu yazımda, eczacılıktaki global sorunlara değinmek istiyorum. 

Elbette her ülkede eczacılık uygulamaları değişkenlik göstermektedir. 

Bazı ülkelerde, bizde olduğu gibi serbest eczacılar hizmet verirken, bazılarında da zincir eczane grupları mesleğe ve sektöre hâkim hale gelmişlerdir. Klinik eczacılık hizmetleri verenler olduğu gibi, nadir de olsa aşı yapan, reçete yazan eczacıların da olduğu ülkeler bulunmaktadır. Bunların yanında Afrika, Hindistan gibi yerlerde bazen hijyen ve saklama şartları göz ardı edilmiş çalışma ortamları da gözlemlemekteyiz. 

Bunlar ülkelerin, genel ekonomik, siyasi, kültürel, etik gelişmişlik düzeylerine göre değişkenlik arz etmektedir. 

Elbette her meslekte olduğu gibi eczacılık mesleğinde de bir değişim dönüşüm yaşanmaktadır. Bu 100 sene evvel ilaç sanayi gelişmiş değil iken, majistral ilaç eczacıların yaptığı işin önemli bir kısmını tutuyordu. 

Daha geriye gittiğimiz yani eczacılık okulunun olmadığı dönemlerde ise şifacılar bir nevi eczacılık yapıyorlardı. Konu eczacılığın atası Dioscorides veya İbni Sina’ya kadar gider. 

Son dönemlerde ise majistral ilaç neredeyse kalmadıysa da eczacılık mesleğinin klinik eczacılık, ilaç ve sağlık danışmanlığı ve koruyucu sağlık hizmetleri vermeye doğru yönlendiğini görüyoruz. 

Ülkemizde Türk Eczacıları Birliği ve Sağlık Bakanlığı ciddi ve olumlu çalışmalar yapıyorlar ancak ilaç ve sağlık konusunda mutlaka global bir çalışma yapılması muhakkaktır. Dünya Eczacılık Gününde verilmesi gereken en önemli mesaj tüm dünyanın ortak sorunu olan internet üzerinden satılan sahte ilaçların önüne geçmek olmalıdır.

İnternet kullanımının yaygınlaşması ve sosyal medya yapıları insanların iletişimini ve etkileşimini inanılmaz şekilde hızlandırmıştır. Sosyal medya hayatımızın günlük rutini haline gelmiş, konuştuklarımızla ve hatta neredeyse düşündüklerimizle çalışan bir sistem haline gelerek bizleri, bir arkadaş hatta bir arkadaştan daha ileri omuzumuzdaki bir peri gibi bizleri yönlendirmektedir. Bu iyi peri mi, kötü peri mi ona siz karar verin. 😉

Hatta öyle ki, özellikle sağlıkla ilgili konularda uzman olmayan hatta konuyla alakalı hiçbir yetkinliği olmayan kişiler bile kocakarı ilaçları diye tabir edeceğimiz hiçbir bilimsel yanı olmayan ürünler ve karışımlar önermektedirler. 

Bu ürünlerin de bu sosyal medyalar üzerinden satışları bile mümkün haldedir. Bu ürünleri yüzde 95’i de sahte hiçbir etkisi olmayan ürünlerdir. 

Hangi sağlık sorunu ile ilgili biriyle sohbet etseniz hemen kullandığınız sosyal medyada konuyla ilgili yerli yabancı, dünyanın her yerinden ürünler, tanıtımlar ekranınıza düşmekte.

Hatta bu tanıtımlar yapay zekayla hazırlanarak bir uzmana gerek kalmadan her türlü sanal gerçeklik ortamı da yaratılmaktadır. 

Dünya Eczacılık örgütü FIP’in en önemli mücadele konusu bu olmalıdır. Artık her türlü gıda takviyesi ve tedavi için gerekli her türlü ürün, ilaç veya bilimsel kaynağı olmayan karışımlar sosyal medya platformları tarafından tüm dünyaya ulaştırılmaktadır. Bu gittikçe tsunami gibi yaygınlaşmaktadır. 

Bu eczacılık gününü milat alarak, sosyal medya veya internet üzerinden ilaç veya gıda takviyesi olarak yapılan satışların ve kandırmaya yönelik sahte tanıtımların sadece Türkiye’de değil globalde de önüne geçilmesi için gereken kararlar alınmalı ve top yekûn mücadele FIP tarafından başlatılmalıdır.

LONGEVITY
OSELTAMİVİR
RAPAMİSİN: YAŞLANMAYA KARŞI MOLEKÜLER BİR SİLAH
QUAE NOCENT DOÇENT… YARALAYAN ŞEY ÖĞRETİCİDİR!
KAVRAMLARDAN KLİNİĞE BİYOBENZER İLAÇLAR
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı ECZACILARIN BİRİKİMİNDEN DAHA FAZLA YARARLANMAK TOPLUM SAĞLIĞINA YAPILMIŞ EN AKILCI YATIRIMDIR
Sonraki yazı Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesinde Yapılan Düzenlemeler Hakkında SGK Duyuru Yayımladı
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

ARBUTİN
Yazarlar
28 Eylül 2025
TAKVİYE 5.0: YAPAY ZEKA VE HÜCRESEL TARIMIN KESİŞİMİ
Yazarlar
27 Eylül 2025
OYUNUN KURALI: EN İYİ ECZANE HANGİSİ? EN İYİ ECZACI KİM?
Yazarlar
27 Eylül 2025
YAZIN GÜNEŞTEN ZARAR GÖREN CİLDİMİZİ İÇTEN DESTEKLEYECEK ÖNERİLER
Yazarlar
26 Eylül 2025
MESLEKİ PUSULAMIZ
Yazarlar
26 Eylül 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma