Lotus İlaç Yönetim Kurulu Üyesi K. Cihan Sezer ile Lotus İlaç’ı ve gıda takviyesi sektörünün Türkiye’deki yerini konuştuk. Sezer, “Önümüzdeki 5 sene çok konuşulacak diye düşünüyorum. Eczacılarımıza markalarımızda, miad garantisi veren, ürün memnuniyet garantisi veren tek firmayız diye düşünüyorum” şeklinde konuştu ve eczacı ortağı bir firma olduklarının altını çizdi.
Lotus İlaç dünyasını bizlere de tanıtabilir misiniz?
Merhaba, Lotus İlaç genç ve dinamik yapısıyla, özellikle OTC’de inovatif bakış açısıyla, ARGE’ye verdiği önemle, tüm çalışanlarıyla büyük bir ailedir.
Piyasada ki Pazar payı ve hedeflenen yer hakkında bilgi alabilir miyiz?
Şu an ilaç sektöründe, gıda takviyesi pazarında markalarımız bulunmaktadır. Bu pazarda, son aldığımız verilere göre 14. sırada gözüküyoruz. Pazarda 2-3 sene içerisinde ilk beşi, 5 sene sonra ilk üçü hedefliyoruz. Sağlam adımlarla ilerleyerek, sağlığa değer katarak çalışıyoruz ve çalışmaya devam edeceğiz.
Sektörün önde gelen firmalarından birisiniz, başarılarınızı neye borçlu olduğunuzu düşünüyorsunuz?
Her şeyden önce çok çalışmaya, kendimize ve ülkemizin geleceğine inanmaya, sorumluluk bilincimize, Pazar bilgi ve deneyimimize, diyebiliriz. Ama bir konu daha var ki o çok özel ve sanırım sadece bize ait. O da meraklı oluşumuzdur. Hep daha başka ne yapabiliriz, ne yapmalıyız gibi sorularla yaşamaktayız. İnsan büyük bir merak konusudur bizim için. Bu gerek yakınımızda gerekse uzakta olsun. İnsan ve onu ilgilendiren her şey… Başka bir sektörde de olsaydık; mesela moda, tekstil, aynı şekilde davranırdık. Onun için başta da söylediğimiz gibi büyük ve ilginç bir aileyiz. Ayrıca ilaç sektörünün, agresif ve çok değişken dinamiklerin olduğu zor bir sektör olduğunu da unutmamak lazım. . Bazen çok hızlı bir şekilde stratejilerde değişiklik yapmak, hemen harekete geçmek gerekebiliyor. Burada doğru stratejinin, istikrarın, samimiyetin ve en önemlisi güçlü bir ekibin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Çok şükür hepsi bizde mevcut.
Değişen ve gelişen Dünyada siz yeniliklere nasıl ayak uyduruyorsunuz?
Değişen dünyada, zaten yeniliklere adapte olmanız gerekiyor, yoksa sistem sizi dışarı atacaktır. Biz ne yapıyoruz, şöyle örnek verebilirim. Gıda takviyesi pazarı bizim uzmanı olduğumuz, güçlü bir ekibimizin olduğu, Türkiye’de büyüyen bir pazar. Dünya gıda takviyesi pazarında fonksiyonel tıp tarafında gelişiyor ve sektöre bu anlamda ayak uydurmanız gerekiyor. Biz bunun için, Türkiye’nin en önemli Fonksiyonel Tıp doktorlarıyla çalışarak, inovatif ürünler tasarlayarak, dünyadaki yeniliklere ayak uydurarak, Türkiye pazarına inovatif ürünler sunmayı amaçlıyoruz. Biz durmayız, duramayız. İki tekerlekli bir bisiklette gibi düşünebilirsiniz. Durursanız düşersiniz. Biz o bisikleti keyifle, severek kullanıyoruz.
Lotus ilacı gelecekte görmeyi beklediğiniz ve ya, yapmayı planladığınız projeleriniz ve hedefleriniz nelerdir?
Lotus İlaç, sektörde şu an 4 marka ile eczanelerde yerini almış durumda. 3 marka farklı ülkelerden distribütörlük, 1 marka dünyaya sattığımız Nouplus, yerli markamız.
Nouplus – Türkiye
Natrol – Amerika
Vismed – İsviçre
Edible Health – İngiltere
Lotus İlaç, artık Türkiye’de ses getirecek sosyal sorumluluk projelerini gerçekleştirmeyi hedefliyor.
Lotus İlaç, güvenilir ve kaliteli markalarının sadece satış ve ciro kısmıyla ilgilenmiyor, kendi hammaddesini üretmek istiyor, gelecekte önemli hedefimiz bu diyebilirim.
Ar-ge yatırımlarını kendi bünyesinde yapan Lotus İlaç, üretimleri ve üretim merkezleri hakkında bilgi verir misiniz?
Şu an dediğim gibi, 4 markamız var.
Nouplus Türkiye’de üretiliyor, diğer 3 markamız yurtdışından geliyor. Nouplus, Avrupa standartlarında üretiliyor. Hammadde kalitesi en önem verdiğimiz konulardandır. Dolayısıyla, şu an eczanelerde, ürün memnuniyet garantisi verecek kadar markalarımıza güveniyoruz.
Ayrıca, Nouplus markamızda, bugüne kadar 5 ürün ARGE çalışmalarımız sonucu, Türkiye’de öncülük edecek önemli ürünlerdir.
Son olarak dergimiz aracılığı ile eczacılarımız ve tüm okurlarımıza söylemek istedikleriniz nelerdir?
Lotus İlaç, sektörde önümüzdeki 5 sene çok konuşulacak diye düşünüyorum. Eczacılarımıza markalarımızda, miad garantisi veren, ürün memnuniyet garantisi veren tek firmayız diye düşünüyorum. Biz, her zaman eczanelerde organik satışı hedefleyen, stratejik olarak destekleyici adımlar atan, eczacılarımızın yanında olduğumuzu her fırsatta dile getiren, eczacı ortaklı bir firmayız.
Tüm okurlara ve eczacılarımıza sevgi ve saygılarımla..