Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: HEDEFİMİZ GELECEĞİN ECZANELERİNİ TASARLAMAK
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Haberler > HEDEFİMİZ GELECEĞİN ECZANELERİNİ TASARLAMAK
HaberlerRöportajlar

HEDEFİMİZ GELECEĞİN ECZANELERİNİ TASARLAMAK

Eczacı Dergisi
Yazar Eczacı Dergisi
22 Eylül 2022
Haberler Röportajlar
177 görüntüleme

Cevizoğlu Grup Ceo’su Nuri Ceviz ve Kanyon Eczanesi Mesul Müdürü Ecz. Kamber Çal dergimizin konuğu oldu. Ceviz ve Çal ile eczane tasarımı ve Kanyon Eczanesi’nin yeniden dizaynı hakkında konuştuk.

Cevizoğlu Grubu’nun yeni şirketi Pharmaline’ı bize biraz tanıtır mısınız?

Cevizoğlu Grup 31 yılı aşkın süredir, perakende sektörünün popüler markaları; örnek vermek gerekirse Lacoste, Harvey Nichols, Birkenstock, Ripley, Guess, Koton, Versace, Camper, Nautica, Boyner ve daha bir çok marka için yılda 400’den fazla mağazayı 60’tan fazla ülkeye teslim etmektedir. Cevizoğlu Grup üretiminin yüzde 85’ini yurt dışına ihraç eden, dünyanın birçok ülkesine ürünlerini gönderip yerinde uygulamasını yapan, müşterilerine koşulsuz memnuniyetle teslim edebilen bir şirkettir. 14000m2’lik entegre tesiste ahşap ve metal üretim yeteneklerine sahip Cevizoğlu Grup 200’den fazla personeli ile tasarımdan proje yönetimine, üretimden montaja kadar tüm aşamaları yerine getirerek anahtar teslim mağazalar üretmektedir.

Son yıllarda tüketici alışkanlıklarının değişmesi ile globalde olduğu gibi ülkemizde de serbest eczaneler bir dönüşüm sürecine girdi. Bu süreçte eczanelerin hem kolay alışverişe uygun şekilde dekore edilmesi, hem de şık ve kullanışlı mobilya unsurlarına sahip olması gerekliliğini gözlemledik. Bu sebeple Cevizoğlu Grup olarak 31 yıllık global mağazacılık deneyimimizi Pharmaline markası ile eczane sektörüne aktarma kararı aldık.

Pharmaline’ı oluştururken, geçmişten gelen tecrübelerimiz ve perakende sektöründeki başarılarımız etken olmuştur. Kendi bünyemizdeki metal, ahşap üretim tesislerimiz bu zamana kadar perakende sektöründe olduğu gibi bundan sonra eczane sektöründe de bize büyük avantaj sağlayacaktır.

Entegre tesisleriniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Cevizoğlu 14000 m2 kapalı alanda üretim yapmaktadır. Tamamı bilgisayar kontrolü üzerine kurulu makine parkuruyla ahşap ve metal ham maddeden nihai ürüne dönüşmesini uzman 200 üzerinde; altını çizerek söylüyorum ki, mutlu personeliyle gerçekleştiriyor. Bizim yaptığımız işler çok emek ve liderlik isteyen işlerdir. Mutlu çalışanlar en iyi liderlerdir. Cevizoğlu’nun sahip olduğu ve üzerine çok emek verdiği bu personeller, sektördeki en büyük rekabet avantajlarımızdan biridir.

Emek verenlerine hayal kurdurabilen şirketler, hayal kurmayı da hak eden şirketlerdir.

Kullandığınız metal, ahşap gibi birçok materyali siz üretiyorsunuz. Bunun eczaneler için avantajları nelerdir?

Yaptığımız mağazalarda Cevizoğlu Grup, çok çeşitli malzeme ve alternatif yüzeyleri müşterilerine sunar. Yüksek kalite kriterleri ile metal ve ahşap mobilya elemanları imalatı yapar. Uzmanlık alanı gerektiren bu üretim kollarında ortaya çıkan ürünler seri üretimde olduğu gibi bireysel projelerde de aynı kalite kriterleriyle üretilir. Her ürünün aynı ekip ve aynı kalitede üretilmesi, çıkan sonucun da aynı kalitede ve aynı standartta olmasını sağlar. Günümüzde eczaneler için çok gerekli olan esnek raf sistemlerini kendi tesisinde üretiyor olmak bize uzun yıllar sorun yaşamadan kullanılacak mobilyalarını zamanında teslim etme fırsatı sunuyor. Bu avantajlarımızdan dolayı eczacı müşterilerimize projenin başından sonuna kadar yüksek kalite garantisi verebiliyoruz.

Geçtiğimiz aylarda Kanyon Eczanesi’ni yeniden tasarladınız. Bize Kanyon Eczanesi dönüşüm sürecini anlatır mısınız?

Galiba bizim sektöre girmemiz için bir vesile gerekiyordu. Eczane sektöründeki ilk adımımızı Kanyon Eczanesi’ni yeni devralan, çok değer verdiğim kıymetli ağabeyim Kamber Çal’ın eczanesini yaparak attık. Kamber Bey’i uzun yıllardır yakinen tanır ve değer veririm. Daha önce birçok projeyi birlikte keyifli bir şekilde gerçekleştirdik. Her seferinde bu sektöre girmemiz konusunda ısrar ederdi, bugüne kısmetmiş. Kanyon Eczanesi’ni tasarlarken hem kendisi hem de profesyonel bir eczane danışmanı bize eczane sektöründeki bilgi birikimleri ile çok yardımcı oldular. Bunun sonucunda Kamber Bey’in vizyonuna yakışır bir eczane ortaya çıktığına inanıyorum. Bu şekilde bizi eczacılık sektörüne yönelten Kamber Bey’e sizin vesilenizle bir kez daha teşekkür etmek isterim.

 

Eczane tasarlarken nelere dikkat ediyorsunuz? Eczacılar eczanelerinin son halini önceden bilgisayar ortamında 3D olarak görebiliyorlar mı?

Bir tasarıma başlarken öncelikle müşteri ve profesyonel tasarım ekibimiz ve birlikte çalıştığımız eczane danışmanı toplantılar yaparak müşterinin istekleri ve ihtiyaçlarını tespit eder. Biraz daha detay vermem gerekirse; öncelikle eczacımız ile eczanenin demografik yapısını anlamamızı sağlayacak bir anket yapılır, eczanenin kullandığı ticari programdan verileri analiz edilerek mevcut durumdaki her türlü problem ve gelişim ihtiyaçları tespit edilir. Eczane yeni açılacak ve geçmiş verisi olmayan bir eczane ise, kendisine benzer profildeki eczanelerin ortak satış verisinden faydalanılır.

Sonra eczanenin rölevesi üzerinde, eczanenin ana yerleşim planı tüm bu profesyonel bakış açısı ile hazırlanır. (bankoların sayısı ve yerleri, kapının yeri, kategorilerin yerleri ve dolap sayıları, arka bölümler, teşhirlerin, bekleme alanlarının yerleri …vb) Daha sonra eczanenin bölgedeki pozisyonu da düşünülerek, bu yerleşim planına uygun şekilde eczaneye özel konsept çalışması yapılır. Bu benzersiz konsept .alışması hazırlanırken kategori yönetimi ve portföy önerisi çalışmaları da hazırlanır. 3D (üç boyutlu gerçekçi görseller) ortaya çıktıktan sonra müşterilerimize sunum yapılır. Müşterinin fikirleri alınıp gerekli çalışmalar devam eder ve üretime başlanır.

Eczane mobilyaları üretildiğinde fabrikamızda kurulumu yapılarak, eczaneye teslim edilmeden önce eczacımız da davet edilerek mobilyaların son kontrolleri yapılır. Eczanenin anahtar teslim sürecinde ilaç dışı kategorilerin ve teşhir alanlarının dizilim şemaları (planogram) da eczacımıza gönderilir.

Sizin işinizde zaman planlaması çok önemli. Zamanında teslimat konusundaki başarınızı anlatır mısınız?

Gerekli tasarım çalışmaları yapılıp, müşterimizin onayı alındıktan sonra üretim başlar. Üretimden önce müşterilerimize doğru termin vermek güven sağlamamız açısından çok önemlidir. Bu nedenle üretim planlama ekibimiz en doğru termini vermek için, hali hazırda devam eden ve üretime girecek olan projelerin her aşaması ile ilgilenir. Mevcut olan üretimlerin termini de göz önüne alınarak iş sırası oluşturulur. Her bölümde profesyonel ekiple ve tecrübeli personellerle  çalışmak başarımızın bir parçasıdır. 200’ ün üzerindeki alanında tecrübeli personel sayımız ile 14000m2’lik üretim tesisimiz bize işlerimizi zamanında teslim edebilme gücü vermektedir.

Pharmaline eczane sektörüne neleri katmayı hedefliyor?

Günümüzde eczanelerin profesyonel bakış açısı ile tasarlanmaları çok önemli. Pharmaline olarak doğru kategori yönetiminin uygulandığı, şık ve benzersiz bir konsept tasarıma sahip ve uzun yıllar sağlamlığını koruyacak eczaneleri, söz verdiğimiz tarih de teslim etme garantisi veriyoruz. Cevizoğlu Grup olarak 31 yıllık global mağazacılık deneyimimizi eczane sektörüne eczane dinamikleri ve ihtiyaçlarına uygun şekilde aktarmayı hedefliyoruz.

Biraz da hedeflerinizden bahseder misiniz? 2023 yılından neler bekliyorsunuz?

Cevizoğlu Grup olarak, dünyanın en geniş ve mutlu müşteri ağına sahip, en iyi mağaza çözümünü sunan firma olmayı her zaman istemişizdir. Bu vizyon geçmişten günümüze kadar her zaman ışık tutmuştur.

Pharmaline olarak 2023’den beklentimiz; daha çok eczane projesi gerçekleştirmek; eczane sektöründe son trendleri belirleyen, şık tasarım ve fonksiyonelliği ile ön plana çıkan geleceğin eczanelerini tasarlamaktır. Bu amaçla ileri teknoloji ve yerli üretim bütünlüğü her zaman bizim için ön plandadır.

Kamber Bey, yakın zamanda eczanenizi yeniden dekore ettirdiniz. Bu dönüşüm sürecinden bahseder misiniz?

Değişmeyen tek şey değişimdir derler. Bizim mesleğimizi icra ettiğimiz eczacılık sektörü de her geçen gün yenilenmeye ve gelişime ihtiyaç duymaktadır. Ben 27 yıllık bir eczacı olarak söylüyorum, bu günlerde başladığımız dönem ki eczacılıktan çok farklı bir eczacılık serüveni yaşıyoruz. Sadece ilaç odaklı eczanelerden artık konsept mağaza formatında, her türlü ürünün müşteriye ulaştırılabildiği eczacılık konseptine dönüştü mesleğimiz. Bu açıdan bizim, eczanelerimizi değişen şartlara uygun şeklide yenilememiz gerekiyor. Biz Ocak Ayında Kanyon Eczanesi’ni devraldığımızda eczanenin yeni bir anlayış ve mağazacılık yaklaşımı ile yenilenmeye ihtiyacı vardı. Biz bu ihtiyacı gördüğümüz için birlikte çalıştığımız eczane danışmanımız Ferdi Demirel ile birlikte iyi bir firma ile bu dönüşümü gerçekleştirmeye karar verdik. Pharmaline’ ı tercih ederek, Pharmaline ile birlikte eczanemizi yenileme kararı aldık.

Bize biraz Pharmaline’ı anlatır mısınız?

Pharmaline, dünya standartlarında mağazacılık yapan bir grup firması. Bizim sektörümüze ciddi bir katkı sağlayacaktır. Bundan sonraki süreçte de farklı bir mimari gözle, Türkiye’de yapılan eczacılık çalışmalarına farklı bir boyut katacaktır diye düşünüyorum.

Pharmaline’ı tercih etme sebepleriniz nelerdir?

Geçmişten yakinen tanıdığım bir aile ve uluslararası mağazacılık deneyimi olan Cevizoğlu Grup bünyesinde yer alan Pharmaline ile çalışma kararı aldık, Çünkü eczanelerimiz de günümüzde birer mağaza ve eczanelerimizde kategori yönetimi ile mağazacılık kurallarının iyi uygulanması gerekmekte. Pharmaline’ın mağazacılık konusundaki global tecrübesi bizim için çok önemliydi. Özellikle global mağazacılıkta 30 yılı aşkın bir backgrounda sahipler. Bu sebeple eczanemizi birlikte dönüştürme kararı aldık. Pharmaline’ ı tercih etmemizdeki ikici sebep ise eczacılık sektörüne yeni bir ruh, yeni bir anlayış ve yeni bir perspektif katılsın istedik. Yani rutin, standart eczane dekorasyonundan farklı bir boyutta olsun ve gerçekten eczanemiz kendini göstersin istedik.

Eczane danışmanı ile çalıştığınızı söylediniz. Biraz detay verir misiniz?

Eczacılık multidisipliner bir meslek olduğundan her zaman sektöre, yeniliklere ve değişimlere hakim, dışarıdan eczaneye üçüncü göz ile bakacak bir danışman ile çalışmaya ihtiyaç var. Kategori yönetimi, portföy ve stok yönetimi, tanzim & teşhir uygulamaları, data analizleri ve personel eğitimleri gibi konularda Karekod Danışmanlık’tan Ferdi Demirel ile çalışıyoruz.

Eczanenin dönüşüm sürecinde; doğru yerleşim planı ile kategorilerin büyüklük ve yerlerine karar verirken Ferdi Bey ile çalışmak bize büyük katkı sağladı.

 

Eczanenin dönüşüm sürecinde sizi zorlayan konular oldu mu?

Eczanemizi devraldıktan sonra belli bir disiplin ve belli bir programda çalışmaya başlattık. Tabi ki işleyen bir sistemi kapatıp, kısa sürede yenilememiz gerekiyordu. Bu yüzden dönüşüm sürecinde her gün, her dakika bizim için çok değerliydi. Pharmaline özellikle dekorasyon sürecini çok disiplinli şekilde yönetti. Dedikleri tarihte başladılar, dedikleri tarihte eksiksiz bir şekilde işlerini tamamlayarak eczanemizi bize teslim ettiler. Pharmaline ile birlikte çalışmaktan; istediğimiz, planlanan organizasyonu bizi hiç üzmeden ve bize hiç sıkıntı çıkarmadan tamamlamış olduğumuz için gerçekten çok memnun olduk.

Eczacılık Eğitimi İlaç Odaklı Yerine Hasta Odaklı Olmalı
Türk Eczacıları Birliği Artı Sigorta Eczane Paket Poliçesi Yenileme İşlemleri Hakkında Duyuru Yayımlandı   
TEİS Medula’da Tanımlı Olan Saat Sınırlaması Uygulamasının Kaldırılması İçin Başvuru Yaptı.
DSÖ uyardı: Türkiye’de satılan sahte ilaç ölüme neden olabilir
SAĞLIKTA GÜVENLİ LİMAN; KATILIM SAĞLIK
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı Resmi Gazete’de Sağlık Bakanlığı tarafından, 2022 Yılı 3.Dönem İlk Defa ve Yeniden Atama Kurası İlanı Yayımlandı
Sonraki yazı İNSAN VARSA UMUT VAR, ECZACI VARSA ÇARE VAR!
Yorum yapılmamış Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yeni eklenen haberler

İlaç Krizi Kapıda
Haberler
16 Mayıs 2025
ECZANEDE ECZACILIK
Yazarlar
15 Mayıs 2025
GIDA TAKVİYELERİNDE SERTİFİKA GERÇEĞİ
Röportajlar
15 Mayıs 2025
Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesinde Yapılan Düzenlemeler Hakkında Duyuru Yayımlandı
Haberler
15 Mayıs 2025
2025 Yılı Şubat Ayı Sağlık Ödemeleri Hakkında SGK Duyuru Yayımladı
Haberler
14 Mayıs 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma