Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: ECZANELERDE ETKİLİ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Haberler > ECZANELERDE ETKİLİ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Haberler

ECZANELERDE ETKİLİ YÖNETİM STRATEJİLERİ

Eczacı Dergisi Editör
Yazar Eczacı Dergisi Editör
25 Mart 2024
Haberler
302 görüntüleme

Faruk Nalbantoğlu
Artıfarma Group Yönetim Kurulu Başkanı Eczane Yönetim Danışmanı

Günümüzde gerek ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanmalar ve gerekse eczacılık sektörünün en önemli tüketici trafik ürünü olan reçete ile satılan ilaçlarda düşen karlılık oranları ve bununla birlikte artan işletme giderleri eczanelerin yaşamını devem ettirebilmesi açısından zorluklar yaşamasına ve maalesef mali krizler ile rekabet ortamında da zorluklar çekmesine neden olmaktadır. Bu nedenle her bir eczanenin yaşam faaliyetini devam ettirmek amacı ile mevcut çalışma günü için sistemli bir iş planı oluşturması ve gelecek dönemi de etkili bir şekilde planlaması gerekmektedir.

Eczanelerde de diğer tüm işletmeler ticari bir süreç vardır. Ve tıpkı insan organizması gibi yaşayan bir organizmadır, bir organizmada asıl olan yaşam faaliyetinin devamıdır.

Bildiğiniz gibi insan organizması sistemlerden oluşur ve her bir sistem kendi içinde kendine tanımlanmış görevleri yerine getirmekten sorumludur. Eğer sistemlerden biri görevlerini yerine getirirken bir sorun yaşar ve görevini aksatırsa yaşayacağı bu aksaklık diğer bir sisteminde sorunlar yaşamasına neden olacaktır. Bunun sonunda ise tüm sistemler zarar görecek ve organizma önce sağlık sorunları yaşamaya başlayacak günün sonunda ise yaşam faaliyetini sonlandıracaktır.

İşte ticari işletmelerde organizmadaki sistemler gibi departmanlar vardır ve her bir departman kendi içinde kendine tanımlanmış görevleri eksiksiz yerine getirmek zorundadır. Aksi durumda işler ilerlemeyecek ve bir noktada tıkanacak bu da işletmenin faaliyetine zarar verecektir. Bu durum tabi ki eczanelerde de böyle ancak bir farkla, eczanelerde diğer işletmelerde olduğu gibi her bir departmana ayrı bir sorumlu konumlandırıp herkes yalnızca kendi işini yapsın deme şansımız maalesef olamıyor, eczanelerde bir kişi birden fazla işi aynı anda yapması gerekiyor en büyük sorunda bu aslında, tam da bu noktada eczanelerde iş bölümü yapmak, iş için zaman planı oluşturmak doğru kişinin doğru zamanda o işi yapmasının sağlanması gerekiyor ki bu üzerinde çalışılması gereken ve her ay yeniden değerlendirilerek en doğru zamanda en doğru işin en doğru kişiye verildiğinin belirlenmesi gerekir.

O halde şöyle demek doğru olur sanırım, “her zaman daha iyi bir eczane mümkün” yeterki bunun için eczanenize objektif bir bakış geliştirmeyi deneyin.

SUT Değişikliği ve Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonu Kararı Resmi Gazete’de Yayımlandı 
BİLİM VE TECRÜBENİN HARMANI İLE DOĞANIN MUCİZELERİ HALK SAĞLIĞINDA YERİNİ BULUYOR
Medula E-Reçete Kullanım Kılavuzu güncellendi
2022-2023 Dönemi TEB Grup Eczane Sigortası
İngiltere’de İlaç Kıtlığı Uyarısı
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı Pregabalin Nedir ve Neden Tehlikeli?
Sonraki yazı MİDE RAHATSIZLIKLARINDA FİTOTERAPİK YAKLAŞIM: KUDRET NARI

Yeni eklenen haberler

ECZANELERDE KRİZ VE SORUN YÖNETİMİ: ZOR DURUMLARDA LİDERLİK
Genel Yazarlar
6 Temmuz 2025
GIDA TAKVİYELERİNİN GELECEĞİ: FÜTÜRİST BİR VİZYONLA AKILLI SİSTEMLER, KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ SAĞLIK VE SÜRDÜREBİLİR ÜRETİM
Yazarlar
6 Temmuz 2025
Maruderm, Yarıyıl Şirket Etkinliğini Swissôtel’de Gerçekleştirdi: Türkiye Genelindeki 1500’den Fazla Eczanede Elde Ettiği Başarıyı Kutladı
Haberler
4 Temmuz 2025
FOMO’DAN JOMO’YA; KENDİMİZİ KAÇIRMAMANIN KEYFİ
Yazarlar
4 Temmuz 2025
25.03.2025 Tarihli SUT Değişikliği Öncesi Düzenlenen Raporların Geçerliliği Hakkında SGK Duyuru Yayımladı
Haberler
3 Temmuz 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma