Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikası ve Çerezler'nı ve Kullanım Koşulları'nı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
Arayın
Entertainment
  • Haberler
    • Bilgilendirici İçerikler
    • Türk Eczacıları Birliği
    • SGK Haberleri
    • Sağlık Bilgileri
  • Yazarlar
    • Prof. Dr. Ali Demir Sezer
    • Prof. Dr. Ekrem Sezik
    • Prof. Dr. Ş. Güniz Küçükgüzel
    • Bünyamin Esen
    • Meral Günay Öztürk
    • Uzm. Ecz. Sema Uysal Zeybek
    • Ecz. Vecihi Özerdemli
    • Ecz. Ahmet Olgay Altındağ
    • Ecz. Eyüp Talha Kocacık
    • Uzm. Dyt. Ezgi Öztürk
  • Röportajlar
  • Dergilik
  • Kaydettiklerim
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi - Tüm hakları saklıdır.
Okunan: ÇOCUKLARIMIZA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA BIRAKMAK İÇİN HER YIL DAHA ÇOK ÇALIŞACAĞIZ
Giriş yapın
Bildirimler Daha göster
Font büyütücüAa
Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Font büyütücüAa
Arayın
  • Anasayfa
  • Haberler
  • Röportajlar
  • Yazarlar
  • Dergilik
  • İletişim
Zaten hesabınız var mı? Giriş yapın
Takip edin
  • Anasayfa
© 2024 Eczacı Dergisi. Tüm hakları saklıdır.
Eczacı Dergisi > Yazılar > Haberler > ÇOCUKLARIMIZA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA BIRAKMAK İÇİN HER YIL DAHA ÇOK ÇALIŞACAĞIZ
HaberlerRöportajlar

ÇOCUKLARIMIZA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA BIRAKMAK İÇİN HER YIL DAHA ÇOK ÇALIŞACAĞIZ

Meral Günay Öztürk
Yazar Meral Günay Öztürk - Eczacı Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
18 Ağustos 2023
Haberler Röportajlar
283 görüntüleme

HiPP Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan dergimizin konuğu oldu. Arslan ile Hipp markasının hikayesini HiPP Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan ve hedeflerini konuştuk.

HİPP markasının hikayesi nedir? Nerede, ne zaman kuruldu, marka haline geldi?

HİPP markası 1899 yılında ilk olarak ailede yetersiz beslenen bebeklere mama hazırlayarak marka öyküsüne başlamıştır. 1901 de küçük çaplı ilk üretimi yapmış, 1932 de fabrikasyon üretime geçmiştir. Aile yatırımlarının tamamını 1950 de organik tarıma çevirmiştir. 1956 yılında Dünya’nın o dönemde organik sayılan ilk organik bebek gıdasını HİPP üretmiştir. 1956 yılından günümüze kadar geçen 67 yılda da Dünya ‘nın en büyük ham madde işleyicisi ünvanını devam ettirmiştir. Marka 0-3 yaş bebek ve küçük çocuklara uygun organik gıda ve kozmetik ürünler üretir.

 HiPP markasını hala bilmeyenler için birkaç kelimeyle tanımlar mısınız?

Yaşamdaki en değerli varlıklarımız bebeklerimiz için yaşanabilir bir Dünya bırakma vizyonu ile çalışan ; yüksek kaliteli, bilimsel verileri yakından takip eden , inovatif , bebek ve çocukların sağlığını gözeten, ailelerin güvenini çalışma modelinde en üst sıraya oturtmuş bir markadır.

 Toplam kaç ülkede varsınız?

60 ülkeden fazla noktada varız. Tatil için gittikleri sayısız ülkede de ürünlemize ulaşabilirler.

 Türkiye pazarına ne zaman giriş yaptınız? Beklediğiniz etkiyi yakalayabildiniz mi? Satışlarınız nasıl? (geçtiğimiz yılsonu rakamlarını alabilir miyim?)

HiPP Türkiye’de 2 kar merkezi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. İzmir merkezli olarak 1999 yılında Türkiye’den organik ham madde ihracatı yapmak için kurulmul hali hazırda anlaşmalı çiftçilerle faaliyetlerini sürdürüp , dondurulmuş ya da konsantre olarak organik elma, kayısı, çilek gibi ürünleri kendi fabrikalarımıza gönderiyoruz. İstanbul kar merkezi ithalat satış ve pazarlama olarak 2007 yılının son çeyreğinde kurulmuş ve ilk ürünler 2008 yılının ikinci yarısında tüketici ile buluşmultur. 2008 yılında 17 ürünle başladığımız bu yolculuk 80’ün üzerinde gıda ve bakım ürünleri olmak üzere HiPP ve Bebivita markaları ile devam etmektedir. Bu kadar kısa sürede ülkemizin kıymetli ailelerin güvenini kazanarak Türkiye pazarında Pazar ikincisi durumumuzu koruyoruz.

Üretimler nerede yapılıyor?

Her kategori ayrı bir fabrikada üretiliyor. Toplamda 25 farklı üretim tesisi var. Almanya, Avusturya, Macaristan, Hırvatistan, Rusya, Polonya , İtalya ‘da üretimlerimiz yapılıyor.

 Müşteri kitleniz nedir?

0-3 yaş bebek /küçük çocuğu olan ya da çocuk sahip olmayı bekleyen anne adayları bizim hedef kitlemiz. Bilimsel gelişmeleri takip eden ve önem veren, organik ürün tüketmek isteyen, yüksek kaliteli ürün kullanmak isteyen, inovatif ürün arayışı olan ve bebeğinin ihtiyacı olan gıdayı ve kozmetiği aynı markada bulmak isteyen tüm aileler bizim müşteri kitlemiz. Bir yandan da organik tüketmenin bilincinde olup, şeker ilavesiz ve tuz ilavesiz beslenme şekline önem veren çocuk ruhlu yetişkinler de müşteri kitlemiz olabilir.

Türkiye’de bebek ve çocuk ürünleri sektörünün ulaştığı büyüklük hakkında bilgi verir misiniz?

Geçtiğimiz yıl Pazar 150 milyon € civarında kapandı. Bebek doğum sayısına bakıldığında bu pazarın mevcutun en 3 katı olması beklenirken heünz Pazar doygunluğuna ulaşmış değiliz. Sebebi de tamamlayıcı ek besin kategorisindeki kullanımların olması gerekenden çok daha aşağıda seyretmesidir.

 Piyasaya yeni çıkacak ürünleriniz varmı?

Bu yıl mevcut Organik Combiotic süt formüllerimizin içeriği yenilendi. Dünya ‘nın metafolin içerikli ilk organik süt formülünün relansmanını yılın ilk çeyreğinde yaptık. Yine bu yıl güneş ürünleri serimizin ambalajlarını yeniledik. Güneş ürünlerimiz artık mercan dostu logosu da içeriyor. İçeriklerinde mikroplastik yok , böylelikle deniz sularını kirletmiyoruz ve deniz canlılarına zarar vermiyoruz.

Türkiye bebek ve çocuk ürünleri sektörü konusunda nasıl bir potansiyel taşıyor?

Kesinlikle doğum sayısına baktığımız zaman potansiyelinin altında. Fakat çalışan anne sayısının artması ve özellikle içerik olarak tamamlayıcı besinlerin tüketiminin bilincinde olan aileler çoğaldıkça Avrupa’daki örnek pazarlar gibi Pazar olumlu yönde ivme gösterecektir. Örneğin bebek 1 yaşından sonra sizinle sofraya otursa bile öğün aralarında kullanmanız gereken atıştırmalıkları mutlaka 1-3 yaş kategorisine özel yasalara göre üretilmiş olmalıdır. Bu farkındalık yükseldikçe ürün kullanımları da değişecektir. Birçok aile küçük çocukları için yetişkin ürüni alıp tükettirmektedir. Bu da çocukların kontrolsüz şeker , tuz gibi içerikleri tüketmesi demektir.

Yurtdışındaki pazar payınız nedir? Türkiye pazar payınız nedir?

Birçok ülkede pazarda olduğumuz için her birinin payını vermek zor tabi ama Almanya ‘da Pazar lideriyiz. Birçok Avrupa ülkesinde de ilk sıralardayız. Türkiye ‘de ise Pazar ikincisi durumundayız.

Diğer bebek markalarıyla kıyaslandığında sizde öne çıkan özellikler neler? Onlardan hangi yönlerle ayrılıyorsunuz?

Yasaların izin verdiği ve ham madde olarak tedarik edilen her ürün organik olarak üretilir. HiPP olarak tüm kategorilerdeki ürünlerimiz organiktir. Beslenme dışında ürünlerin ambalaj dizaynları çocukların motor becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Yaşanabilir bir dünya için tüm üretim tesisleri iklim nötr ‘dür. Ambalaj materyali olarak da maksimum seviyede geri dönüştürülebilir ambalajlar kullanılmaktadır.

Stratejiniz nedir?

0-3 yaş bebek beslenmesi ve bakımında ilk akla gelen marka kimliğini koruyarak ;hedef kitlemizin güvenine sadık kalarak tüm ihtiyaçlarının markamızda karşılanması sağlamak.

 HİPP markasında toplam çalışan sayısı nedir?

HİPP Türkiye olarak toplam 120 kişilik muhteşem bir ekibiz.

 Gelecek planlarınızdan bahseder misiniz?

Ticari operasyonumuzdan bağımsız olarak çocuklarımıza yaşanabilir bir dünya bırakmak için her yıl çok daha özenli ve farkındalığı yüksek projeleri takip ediyoruz. Nesillerin sağlıklı beslenmesi için harcadığımız para ve enerjiyi aynı özveri ile spor ve sanatla da taçlandırıyoruz. Bu anlamda bir arada çalışacağımız tüm işbirlikleri de çok kıymetli.

Beşeri Tıbbi Ürünlerin Piyasa Kontrolü Yönetmeliği Yayımlandı 
TEİS Genel Başkanı: Kronik Hasta Raporlarının Uzatılması SGK Tarafından İvedilikle İşlenmeli
Orzaks’tan Darülaceze’ye gıda takviyesi bağışı
HEMOFİLİ, HEMOFİLİ REÇETELERİ VE KAN ÜRÜNÜ REÇETELERİNİN DAĞITIMI (SIRALI DAĞITIM)
Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesinde Yapılan Düzenlemeler Hakkında SGK Duyuru Yayımladı
Bu yazıyı paylaşın
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Eposta Linki kopyala Yazdırın
Önceki yazı DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU (DEHB) VE METİLFENİDAT
Sonraki yazı SEÇİMLER YAKLAŞIYOR

Yeni eklenen haberler

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ STRATEJİK VİZYON VE GELECEK PERSPEKTİFİ ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Haberler
25 Ekim 2025
Eczacılık Uygulamalarında Bilimsel Rehberler: Stabilite Kılavuzları Yayımlandı
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
TEB, T.C. Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Sayın Dr. İsmail İlhan Hatipoğlu İle Görüştü
Haberler
24 Ekim 2025
Raflar Boş, Hastalar Çaresiz, Eczacılar İflas Eşiğinde: ‘Sağlıkta Tasarruf Ediliyor Hastaları Kaybediyoruz’
Haberler
24 Ekim 2025

Eczacı Dergisi Kurumsal

İmtiyaz Sahibi: Meral Günay Öztürk
Yayıncı Kuruluş: Novi Medya Merkezi İletişim ve Yayıncılık A.Ş.
Genel Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Çetin Öztürk
Grafik Tasarım: Filiz Erdem
Editör: Songül Türe
Pazarlama Yönetmeni: Kübra Yeşildirek
Dijital Pazarlama Yönetmeni: Tuğba Taylan
Muhabir: Kemal Genç

Ad imageAd image

Gizlilik ve Çerez Politikası | KVKK Aydınlatma Metni | Kullanıcı Sözleşmesi

İletişim Bilgileri

A: Eski Büyükdere Caddesi
Maslak İş Merkezi No:37 Kat: 5
Maslak/İstanbul
T: (0212) 256 67 67
F: (0212) 256 34 33
E: eczaci@eczacidergisi.com

Eczacı DergisiEczacı Dergisi
Takip edin
© 2024 Eczacı Dergisi - Web sayfalarında yer alan tüm bilgi, döküman, fotoğraf, video, görüntü, metin, vb. herhangi bir içerik izin alınmadan kullanılamaz. Tüm hakları saklıdır.
adbanner
Hoşgeldiniz

Hesabınıza giriş yapın

Username or Email Address
Password

Şifre hatırlatma