Küresel pandemi 2020’nin gidişatını bireyler, toplum ve sağlık hizmetleri, endüstriyel durumlar için tahmin edilemeyecek şekilde değiştirdi. Bağışıklık ve genel sağlık göz önünde bulundurularak, sağlık için yapılan eğilimler de değişimler yaşandı. Bireyler, gıda takviyeleri dahil olmak üzere hastalıklar için önleyici tedbirlere giderek daha fazla yöneliyor. Nutrition Business Journal’a göre 2020 yılında, 1997’den bu yana gıda takviyesi endüstrisinde%12.1’lik bir artışla en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. Bunun dışında bağışıklığı destekleyen gıdaların tercih edilme oranında da önemli bir artış görüldü.
Bağışıklık desteği için yaygın olarak kullanılan ve bu büyümeye katkıda bulunması beklenen gıda takviyelerinin başında;
Astragalus, ekinezya, kara mürver, reishi mantarı ve sarımsak ekstreleri gelmektedir. Multi-vitaminler, C ve D vitamini, çinko minerali ve probiyotik destekler de bu grup içerisinde yer alıyor.
Pandemi süreci, sosyal izolasyondan kaynaklanan birçok rutin aksaklık (depresyon,anksiyete vb.) ve ek stres faktörleri kişilerin zihinsel ve duygusal sağlıklarına öncelik vermelerinin gerekliliğini ortaya koymuştur. Bu sebeple ruh sağlığının desteklenmesi için 2021 yılında da karşımıza mental sağlık ile ilgili desteklerin de kullanımının karşımıza çıkacağı belirtilmiştir. Coherent Market Insights tarafından yakın tarihli hazırlanan raporda küresel olarak zihinsel sağlığı destekleyecek takviye pazarının %8,5 oranında büyüyeceğini belirtmiştir. Kortizol seviyelerini düşürüp stresi azaltabilmek için adaptojen etkili takviye grupları da ön plana çıkabilir.
Bu grup içerisinde popüler takviye grupları ise şu şekildedir:
Asetil-L karnitin, Dokosaheksaenoik asit(DHA), Alfa-gliserofosfokolin(Alfa-GPC),Sitikolin, Ginseng, Curcumin, Ginkgo Biloba, Ashwagandha, L-Theanine, Magnezyum minerali ve B kompleks vitaminleridir.
2020 yılında, gıda, içecek ve doğal yaşam ürünlerine yönelim arttı. Hijyenik içeriğinden emin olunan gıda seçimleri, organik besinlere ve doğal içerikli takviyeler ile aromaterapi ürünlerinin tüketimi, doğal ve organik ürün endüstrisindeki satın alımların %21’ini oluşturdu. GDO’suz içeriklerin daha fazla seçilmesine, ürün etiket bilgisi konusunda bilinçlenmeye gidildi. Küresel tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi kişisel ihtiyaçlarını, inançlarını ve değerlerini karşılayan ürünleri arıyor. 2021 yılında bireyler kişiselleştirilmiş beslenme planlarına, bitkisel bazlı besin içeriklerinin tüketimini arttırmaya, belirli besin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış takviyelerin seçimine, yiyeceklerin nereden geldiği hakkında bilgi sahibi olmaya ve mobil sağlık uygulamalarına daha fazla ilgi duyacaklardır. Tüketiciden gelen bu şeffaflık talebi, markaların da temiz etiket içeriği, etik ve çevre yönetimine yönelik tüketici ilgisini karşılamaları, sürdürülebilir içerik tedariğini sağlamaya yönelik çalışmalarını arttırmaları beklenmektedir.
Sosyal olarak uzaklaşma, evde kalma gerekliliği restoran endüstrisinde de değişikliklere yol açmış ve bireyleri daha sık evde yemek yapmaya teşvik etmiştir. Kullanışlı yemek dağıtım kitleri ve pişirme aletleri popülerlik kazanmıştır. Hastalık riskini azaltmayı veya vücuttaki fizyolojik süreci iyileştirmeyi amaçlayan kişilerdeki artış fonksiyonel gıdalara olan ilgiyi de 2021 yılında artıracaktır. Fonksiyonel gıdalar, probiyotik yoğurt, proteinli sütler gibi geleneksel gıdaların sağlığa olan yararlarını artırmak adına eklenmiş diğer bileşenlerle zenginleştirilmesi(D vitamini ile zenginleştirilmiş bitki bazlı içecekler gibi) olarak karşımıza çıkar.
Popüler olarak tercih edilecek olan fonksiyonel takviye grupları ise şöyle belirtilmiştir:
Rehmannia kökü,ve Schisandra gibi çin otları, kolajen içerikli takviyeler, melatonin, fosfotidilserin, D vitamini ve çinko minerali.
2021 yılında bütüncül ve bireysel sağlık hizmeti küresel anlamda daha da gelişecektir.
Sağlık dolu, sürdürülebilir beslenmeyi sağlayabildiğimiz ve ekolojik düzene sahip çıktığımız bir yıl geçirmemiz dileğimle…