Faruk Nalbantoğlu
Artıfarma Group Yönetim Kurulu Başkanı Eczane Yönetim Danışmanı
Eczaneler toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde kilit rol oynayan kuruluşlardır. Bu nedenle eczanede görev yapan her bir çalışanın tüketiciye vereceği hizmetin kalitesi gerek toplum sağlığı gerekse işletme çıkarları açısından son derece önemlidir.
Eczacılar zaman zaman ilaç firmaları desteği zaman zamansa kendi çabaları ile her yeni gün bilgilerini tazeleme ve hatta daha da güçlendirme imkânı bulsalar da bu durum aynı oranda maalesef eczane çalışanı arkadaşlarımıza yansımamaktadır. Buda eczanedeki ekibin bireysel ve mesleki süreçlerinin yavaş ilerlemesine hatta çoğu zaman yerinde saymasına neden olmaktadır.
Bir işletmenin personel yönetim süreçlerinde öncelikli kural tüm ekibin kendilerine doğru bir şekilde tanımlanmış görevleri zamanında yerine getirmeleri ve işlerini sürekli olarak ileriye taşımalarını sağalacak bireysel gelişimlerinin desteklenmesi olmalıdır.
Eczanelerde bu süreç çok sayıda işi daha az kişi ile yapmak zorunda kalmak nedeniyle aksamakta ve sonuçta da hem işlerin akışında sorunlar yaşanmakta hem de bu kargaşa içinde gelişime yeterince odaklanmak mümkün olamamaktadır.
Özellikle eczanedeki işlerin kimin tarafından, ne zaman, hangi koşullarda yapılması gerektiğinin net olarak belirlenememiş olması eczane içinde ve hatta çalışanlar arasında ciddi boyutlarda bir kargaşaya neden olmakta bu da tüm iş süreçlerinin olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır.
Yukarıda aktardıklarımı da düşündüğümüzde ilk olarak yapmamız gereken eczanede yapılacak olan günlük, haftalık ve aylık işlerin bir listesini çıkarmak ve bu işlerin kim tarafından ne zaman ve hangi kurallar dahilinde yapılmasının belirlenmesi olmalıdır. Burada dikkat etmeniz gereken mümkün olduğunca her bir iş için ikinci bir sorumlu belirlemiş olmanız, bu sayede işler için ana sorumlu herhangi bir nedenle sistem dışında kaldığında o işi yapacak kişinin belirlenmesini sağlayacaktır.
Eczanelerde yaptığım danışmanlık çalışmalarında ana sorunun genelde yukarıda da bahsettiğim kimin hangi işi nasıl yapacağının belirlenmemiş olması olduğunu görüyorum, bu sistem oturup iş bölümleri benimsendiğinde diğer tüm işlerimiz içinde aksiyon alabilecek duruma gelebiliyoruz. İşin ikinci aşaması ise elbette sürekli gelişim, eczanede çalışan arkadaşlarım özelikle kendilerini bilgi ile daha fazla donattıklarında hem işlerine hem de çalıştıkları eczaneye olan bağımlılıklarının arttığını görmekteyiz bu da işini daha doğru ve daha tüketici odaklı yapan bir ekip oluşturmanızı desteklemektedir. O halde işleri düzene oturtmak kadar o işi yaparken bilginin de sürekli yenilenmesi ve sürekli olarak pekiştirilmesi son derece önemlidir. Biz çalışmalarımızda bu konuyu arka planda takip etmekte ve her bir arkadaşımızın Sağlık, ilaç, ilaç dışı ürün bilgisi ve kişisel gelişimler konusunda sürekli olarak bir eğitim almalarını sağlıyor ve her geçen zamanda işlerin daha da güzelleştiğini gözlemliyoruz. Sizler de gerek kendi aranızda yapacağınız eğitimler gerekse firmalardan alacağınız desteklerle bunu sağlayabilirsiniz.
Unutmayın; “İşinize yatırım yaparsanız para, insana yatırım yaparsanız servet kazanırsınız.