ECZACILIK ÖĞRENCİLERİNDEN ÖNEMLİ PROJE ECZACILIK ÖĞRENCİLERİNDEN ÖNEMLİ PROJE
İnönü Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğrencileri Turan Yılmaz, Onur Kaya ve Mahsun Gıyak, 3 ay içerisinde 7 bine yakın ilaç kutusunu toplayarak “İlaç Tanıtım /... ECZACILIK ÖĞRENCİLERİNDEN ÖNEMLİ PROJE

İnönü Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğrencileri Turan Yılmaz, Onur Kaya ve Mahsun Gıyak, 3 ay içerisinde 7 bine yakın ilaç kutusunu toplayarak “İlaç Tanıtım / Etken Madde Tanıtım Projesi”ni hayata geçirdi.

İlaç Tanıtım /Etken Madde Tanıtım Projesi’ne imza atan İnönü Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğ- rencileri Turan Yılmaz, Onur Kaya ve Mahsun Gıyak 3 ayda 7 bin kutu ilaç kutusu toplayarak bu kutuları panolarda sergiledi. Kaya ve Gıyak projenin detaylarını Eczacı dergisine anlattı.201702-ED-144-50

İlaç Tanıtım /Etken Madde Tanıtım Projesi nedir?

İlaç Tanıtım Projesi eczanelerde satılan ilaçların kutularının farmakolojik olarak gruplandırılması ve eczacıların aslında ne kadar çok bilgiyle donatıldıklarının resmedilmiş hali diyebiliriz. Eczacılık fakültesi öğrencilerinin derslerde ezberledikleri ilaçlara ve etken maddelere aşinalık sağlaması ve güncel müstahzarlardaki karşılıklarını görebilmesini amaçlamaktadır.

İlaç Tanıtım/Etken Madde Tanıtım Projesi fikri nasıl oluştu?

Derslerde birçok etken maddenin yapısını, tepkimelerini, vücuttaki metabolizmasını ve ilaçların hazırlanışını öğreniyoruz fakat bunların güncel müstahzarlardaki karşılıklarını sadece stajlarda görebilmekteyiz. Bir eczacının aslında teorikte ne kadar çok donanımlı fakat uygulamada ilacı raftan alıp hastaya vermek olmadığını ispatlamak, eczacılık okuyan öğrencilerin aldıkları eğitim ile bu kadar müstahzara hakim olacaklarını göstermek ve meslek hayatında görecekleri ilaçların aşinalığını sağ- lamak istedik. İlaç Tanıtım/Etken Madde Panosu fikri , fakültemizin sosyal sorumluluk dersi kapsamında dört öğrencinin farklı fikir alışverişleri ile ortak bir paydada buluşması sonucu yapıldı. Daha önceleri projemize benzer teşebbüslerde bulunulmuş fakat teknik imkansızlıklardan dolayı hayata geçirilememiş, tabii bu durum bizim gözümüzü korkuttu. Ekip arkadaşlarımızın ve bizim kararlılığımız, projeyi hayata geçirme hayalimiz cesaretimizi artırdı ve çalışmalara başladık.

İlaç Tanıtım/Etken Madde Tanıtım Projesi hangi aşamalardan geçerek oluştu?

Başlangıç aşamasında bizim için en önemlisi her çeşitten müstahzar ve bunların binlerce kutusunu temin etmek olduğunu öngördük. Daha sonrasında hangi formatta yapılacağı hususunda fikir alışverişlerinde bulunduk. Örnek olarak Hacettepe Üniversitesi’nde ve Anadolu Üniversitesi’nde projemize benzer olarak müze eczanesi olduğunu duyduk bunun bizim için hazırlık aşaması ile birlikte birkaç yılımızı alacağını düşündük ve projemizin en kaliteli ve pratik olması hususunda karar aldık. İlk olarak ilaç kutularının temini için çeşitli ilaç üretim firmalarına e-posta attık. Daha sonrasında Malatya genelinde ecza depolarından başlayarak çeşitli eczaneleri, aile sağlığı merkezlerini, İl Sağlık Müdürlüğünü, Malatya Eczacı Odası’nı, toplu ilaç kullanımı olan Askeriye, Suriye kampları vb. kurumları ziyarette bulunduk. Bu aşama 3 ayımızı aldı ve bu süreç sonunda 7 bine yakın ilaç kutusu topladık. Projemizin yer tahsisi için fakültemizde incelemelerde bulunduk. Projemiz mümkün mertebe az yer kaplamalı ve büyük bir görsellikle göze hitap etmeliydi. İlaç kutularını tezgah ve dolapta sergilemek yerine duvarda bir tablo gibi stabil durmasını sağ- layabilmek açısından araştırmalar yaptık . Kullanacağımız materyallerin listesini oluşturduk. Fakülterine yönelik dergi oluşturması bizleri hoşnut edecektir. Nitekim eczacılık fakültesi öğrencilerinin problemleri ve gereksinimlerine binaen bizleriböyle bir yayının oluşturulması hedeflerimizden birine ulaştıracaktır.temiz dekanlığı, ecza depoları ve eczacılardan sponsorluk sağlayarak gerekli materyalleri aldık. Tüm ilaç kutuları ve materyalleri garajımızda topladık ve çalışmalara başladık. En zor aşama bundan sonra başladı. İlaçları farmakolojik özeliklerine göre ayırdıktan sonra belli ebatlarda oluşturduğumuz panolara bir buçuk aylık süre içerisinde ilaç kutularının montajını yaptık. Hazırladığımız panoları fakültemize taşıdık üniversitemiz ve fakültemizin desteği ile montajını yaptırdık. 5000 civarı ilaç kutusunun sergilendiği bu projeyi 3 ay hazırlık toplamda 7 aylık sürede 4000 TL maliyet ile tamamlamış olduk.temiz dekanlığı, ecza depoları ve eczacılardan sponsorluk sağlayarak gerekli materyalleri aldık. Tüm ilaç kutuları ve materyalleri garajımızda topladık ve çalışmalara başladık. En zor aşama bundan sonra başladı. İlaçları farmakolojik özeliklerine göre ayırdıktan sonra belli ebatlarda oluşturduğumuz panolara bir buçuk aylık süre içerisinde ilaç kutularının montajını yaptık. Hazırladığımız panoları fakültemize taşıdık üniversitemiz ve fakültemizin desteği ile montajını yaptırdık. 5000 civarı ilaç kutusunun sergilendiği bu projeyi 3 ay hazırlık toplamda 7 aylık sürede 4000 TL maliyet ile tamamlamış olduk.

İlaç Tanıtım/Etken Madde Tanıtım Projesi ile beklentileriniz karşılandı mı?

Projemiz öncelikle fakültedeki bazı derslerde yardımcı olarak kullanılıyor. Bu bizim için çok önemliydi. Ayrıca fakültemize gelen misafirler, diğer fakülte mensupları, eczacılar, ilaç firması yetkilileri tarafından oldukça beğeni ve ilgi görüyor. Beklentilerimizi fazlası ile karşıladı diyebiliriz.201702-ED-144-52

Eczacı dergisinden eczacılık fakültesi öğrencileri olarak beklentileriniz nelerdir?

Özellikle İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerdeki eczacılık fakültelerinde teorik ve uygulamalı eğitimin yanı sıra şehrin metropol oluşundan ileri gelen konferanslar, eğitim seminerleri, sertifikalı programlar, bilgilendirici yayınlar, çeşitli yarışmalar, öğrencilere yönelik faydalı topluluklar düzenli bir şekilde işlenmektedir. Fakat diğer şehirlerde ve özellikle doğu bölgesinde bu faaliyetler oldukça kısıtlı içeriğe sahip ve faaliyet sıklığının az olduğu maalesef görülüyor. Eczacı dergisi nasıl ki eczacılara yönelik bilgilendirici, tanıtıcı ve faydalı içerikler sunuyorsa, eczacılık fakültesi öğrenci

Öğrencilere yönelik bir eczacılık dergisi oluşturduğumuzu varsayarsak içeriğinin ne olmasını beklerdiniz?

Yayınsal alanda öğrencilere yönelik mesleki konjonktürün sağlanması, öğrencilerin vizyon ve misyon sahibi olması için, fakültelere spesifik, bilgilendirici, eğitici ve faydalı yayınların yanı sıra dergi içeriğinde fakülte çalışmalarına ve öğrencilerin bilimsel aktivitelerine yer veren bültenler oluşturulması, her fakültenin öğrencilerine ve öğretim üyelerine yönelik köşe yazılarının bulunduğu bir derginin oluşturulması içeriklerden bazıları olabilir.

Son olarak eklemek istediğiniz nelerdir?

Eczacılık fakültesi öğrencileri olarak bizlere Eczacı dergisinde yer verdiğinizden ötürü ve projemizin tanıtımında rol aldığı için Novi Medya ailesine sonsuz şükranlarımızı sunuyoruz.