Yaz Aylarında Beslenme Yaz Aylarında Beslenme
Yaz aylarında beslenme düzeni kış aylarına göre daha kolay ihmal edilir. Oysa artan sıcaklık ve nem ile vücudumuzun daha rahat başa çıkabilmesi için beslenme... Yaz Aylarında Beslenme

Yaz aylarında beslenme düzeni kış aylarına göre daha kolay ihmal edilir. Oysa artan sıcaklık ve nem ile vücudumuzun daha rahat başa çıkabilmesi için beslenme tarzımız önemlidir. Değişen dış şartlara bağlı olarak vücut ısısı artar ve metabolizmamız bu yeni koşula adapte olmaya çalışır. Sıcak hava, vücudun ısı artışı ve terleme, vücudun su ve mineral kaybı yaşamasına neden olur. Eğer değişen koşullarda beslenme faktörleri dikkate alınmazsa, bayılma hissi, baş dönmesi, bulantı gibi problemler yaşanabilir. Enerjik, sağlıklı ve verimli bir gün geçirebilmek için yaz aylarında beslenmeye, özellikle de sıvı ve mineral dengesinin korunmasına dikkat edilmesi gerekir. Yaz aylarında genellikle yemek yemek zorlaşır, çoğunlukla canımız istemediğinden öğün atlama veya içeriği zayıf öğünlerle beslenme sıklıkla tekrarlanır. Yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenme sağlığın korunması için esastır. Bu nedenle, yaz aylarında vücut direncini artırmak ve vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için vitamin –mineral karışımları günlük beslenme programına eklenebilir. Kan şekerini hızla yükselten ve hızlı düşüren (glisemik indeksi yüksek) besinlerin tercih edilmemesi, lifli besinlerin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Lif içeren takviyeler özellikle kan şekerinin hızlı değişimini dengelemek için beslenme programına eklenebilir. Özellikle açlık süresinin uzadığı günlerde lif içeriği yüksek öğünler gün içerisindeki kan şekeri dalgalanmalarını önlemeye yardımcı olabilir. Terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için yeterli sıvı alımı önemlidir. Ayrıca, yeterli sıvı alımı vücutta oluşan toksinlerin uzaklaştırılması, vücut fonksiyonlarının düzenli çalışması, metabolizmanın düzenlemesi ve vücutta birçok biyolojik reaksiyonun gerçekleşmesinde önemli görev alır. Bu nedenle, her gün en az 2-2.5 litre (12-14 su bardağı) su içilmeli, sıvı alımının karşılanmasında kahve, çay ve gazlı içecekler yerine mümkünse su tercih edilmelidir. Kafein içeren içeceklerin tüketimi kontrol altında tutulmalıdır. Yüksek kafein alımı, yorgunluk, halsizlik ve uykusuzluk problemini artırabilir. Bağırsak problemlerini de yaz aylarında daha sık yaşarız. Turist ishali olarak bilinen problem özellikle farklı bölgelerde seyahatlerde bağırsak florasının değişmesine bağlı olarak görülebilir. Dolayısıyla yaz aylarında seyahatlerden önce probiyotik içeriği yüksek gıdalar ve besin desteklerinin kullanımı bu problemle karşılaşılması- nı önlemek adına uygun önlemler arasında yer alabilir.