İnflamasyonla savaşan besin destekleri İnflamasyonla savaşan besin destekleri
İnflamasyon, vücudun verdiği doğal bir bağışıklık yanıtıdır. Akut inflamasyon, patojenlerin vücudumuza girme çabalarına karşı bariyer oluşturarak hayat kurtarıcı olabilirken, kronikleşen inflamasyon vücutta harabiyete ve... İnflamasyonla savaşan besin destekleri

İnflamasyon, vücudun verdiği doğal bir bağışıklık yanıtıdır. Akut inflamasyon, patojenlerin vücudumuza girme çabalarına karşı bariyer oluşturarak hayat kurtarıcı olabilirken, kronikleşen inflamasyon vücutta harabiyete ve uzun zaman içerisinde kalp hastalıkları, diyabet, otoimmün hastalıklar, eklem hastalıkları, kanser ve benzeri bazı hastalıklara neden olabildiği için tehlikeli kabul edilir.

Kronik inflamasyonu önlemek ve dejeneratif hastalıkların oluşma riskini azaltmak genel sağlığın korunması adına önemlidir.

Beslenmemiz vücudumuzdaki inflamasyonu tetikleyen önemli bir etkendir. Özellikle aşırı şeker, hayvansal gıdalar, rafine gıdalar, doğmuş yağ ve trans yağların tüketimi inflamasyonu artırırken, Zerdeçal (kurkumin) , Omega 3 yağ asitleri, renkli sebze ve meyvelerin içinde yer alan flavonoidler, Coenzyme Q-10 gibi destekler kronik inflamatuar süreçlerde inflamasyonu azaltmaya yardımcı etkiler yanında güçlü antioksidan koruma oluştururlar.

İnflamasyon, en çok damarların iç çeperi olan endotel tabakasına hasar verir, bu yüzden kalp sağlığı için önemli risk faktörüdür. Kolesterolün, trigliseritin ve diğer kan yağlarının yüksek olmasının yanında inflamasyonun varlığı kalp sağlığı için önemli bir konudur çünkü inflamasyon damar çeperinde hasarlanmayı artırır bu da damar sertliği ve bağlantılı sorunları tetikleyebilir.

Kalp sağlığında önemli koruma adımlarından biri inflamasyonun önlenmesi, bir diğeri ise antioksidan kapasitenin artırılmasıdır.

Omega-3 yağ asitlerinin (EPA ve DHA) kalp sağlığı üzerindeki önemli etkilerinden biri de doğal antiinflamatuar özellik göstermesidir.

Amerikan Kalp Birliği bu nedenle sağlıklı kişilerde kalp sağlığını korumak için günde ortalama 500 mg EPA+DHA alımı, risk grubundaki kişilere günlük 1000 mg EPA+DHA alımı,  hiperlipidemi hastalarında ise 3-4 g EPA+DHA alımı önerir. Eğer vücutta inflamasyon varsa o zaman omega-3 kullanımı 3-4 g civarında olmalıdır.

Omega -3 yağ asitleri yanında antiinflamatuar etkili ve güçlü antioksidan özelliğe sahip Zerdeçal ekstresi de hem antiinflamatuar hem de antioksidan etkisiyle kalp damar sağlığı koruması yanında kronik inflamasyonun etken olabildiği kanser ve otoimmun hastalık oluşum risklerine karşı koruyucu etki gösterebilir.

Zerdeçal ayrıca karaciğer fonksiyonlarını destekleyici olarak kullanılır. Serbest radikal hasarına ve toksinlere karşı karaciğeri korur. Safra üretimini arttırarak kolesterol ve trigliserit seviyelerinin dengelenmesini sağlar. Karaciğer yağlanmasında destekleyici olarak kullanılır. Safra üretimini arttırdığı için sindirime yardımcı olur. Etken maddesi kurkumin antifungal ve antibakteriyel etkisiyle genel koruma sağlarken bağışıklık sisteminin fonksiyonlarını destekler.

 

Sağlıklı günler dilerim.

İlgili Yazılar