Gerildik Gerildik
Gerilim düzeyi yüksek bir ülkenin kaygılı insanlarıyız. Dönem itibariyle tatil planları ile meşgul olması beklenen zihnimiz yine endişelerle dolu. Bugünlerde sanki günlük hayatın bir... Gerildik

Gerilim düzeyi yüksek bir ülkenin kaygılı insanlarıyız. Dönem itibariyle tatil planları ile meşgul olması beklenen zihnimiz yine endişelerle dolu.

Bugünlerde sanki günlük hayatın bir parçasıymış gibi izlediğimiz hatta ortasında kaldığımız olaylar, şiddet ve yaşattığı kaygılar gündemimiz kadar fizyolojimizi de etkiliyor.

Bugün nefes almakta zorlanacak kadar yaşanan olaylardan gerildiysek, çözüme ne yazık ki katkısı olmasa da ayakta kalmaya katkısı olacak birkaç beslenme önerisi yapabiliriz.

Mutsuzuz çünkü yaşadığımız stres beynimizdeki kimyasal dengeye zarar veriyor. Kronikleşen stresin serotonin üzerindeki negatif etkisi beslenme ve besin destekleriyle normalize etmeye çalışmak da bir yöntem.

Gün içerisinde duygusal durum değişimleri uzun süreli stres ve gerilim durumunda sıklıkla yaşanabilir. 5 HTP beynimizdeki serotonin eksikliğinde yardımcı olabilecek aminoasit türevi bir madde. Çeşitli gıdalarla az miktarda da olsa alınabildiği gibi vücudumuz tarafından da l-triptofan aminoasidinden dönüştürülebiliyor. Fakat bu gereksinim yoğun stres varlığında maalesef yeterli olamıyor. 5 HTP desteği alımı, ansiyete, gerginlik, duygu durum değişiklikleri, uyku düzensizlikleri, yeme bozuklukları ve çeşitli ağrıların giderilmesinde yardımcı olabiliyor. 

Stres ve gerginliğin uzun süreli olması durumunda Rhodiola (Rhodiola rosea) bitki ekstresi rahatlamaya katkı sağlayabilir. Özellikle kronikleşen stres varlığında Rhodiola, adaptojenik özelliği ile vücudun duruma uyumuna yardımcı olurken,  serotonin yıkımını azaltarak fiziksel, mental ve duygusal stresle başa çıkmaya yardımcı olabilir. Fakat hali hazırda reçeteli antidepresan kullanımı varsa serotonin seviyelerini etkileyecek takviyeleri bu ilaçlarla birlikte kontrolsüz almamak gerekir.

Sürekli gerginlik ve gerilim ilk etkilerini kaslarda hissettirir. Eğer omuzlarınız kulağınıza yaklaşmışsa biraz gevşemeye ihtiyaç var demektir. Kasların esnemesine yardımcı egzersizler ve kasların gevşemesine yardımcı takviyeler gerilime bağlı ağrı ve huzursuzluğun azaltılmasına destek sağlayacaktır. Eğer gerilimden dolayı uyumakta zorlanıyorsanız akşam saatlerinde magnezyum takviyesi alabilirsiniz. Magnezyum, kasların gevşemesi için gereklidir. Kalbinizin de bir kas yapısı olduğunu unutmayın, kalp pompalama işlevini sürekli kasılıp gevşeyerek gerçekleştirir.

Anti stres vitaminleri olarak bilinen B grubu vitaminleri anksiyete durumunda en önemli vitamin grubudur. 25-50 mg aralığında B1,B2, B3 vitamini ve yeterli dozlarda diğer B vitaminlerini içeren ürünler, rahatlatıcı nörotransmitter olan serotonin üretimi için gereklidir. B vitaminlerini sabah kahvaltı sonrası alınması gün içerisinde enerji üretimindeki etkisinden dolayı daha anlamlı olacaktır.

Sağlıklı, huzurlu günler dilerim

İlgili Yazılar