Biraz Gevşeyin Biraz Gevşeyin
Sıcak yaz günlerinde gönül isterdi ki gündemimiz yalnızca tatil hazırlıkları, seyahat planları olsun fakat ne yazık ki stres düzeyi yüksek bir coğrafyada günlük hayatımızı... Biraz Gevşeyin

Sıcak yaz günlerinde gönül isterdi ki gündemimiz yalnızca tatil hazırlıkları, seyahat planları olsun fakat ne yazık ki stres düzeyi yüksek bir coğrafyada günlük hayatımızı yüksek gerilim altında yaşıyoruz.

Bugünlerde sanki günlük hayatın bir parçasıymış gibi izlediğimiz şiddet olayları ve yaşattığı kaygılar gündemimiz kadar fizyolojimizi de etkiliyor.

Cehalet ve şiddet, kazanç ve şiddet, aile ve şiddet, iletişimsizlik ve şiddet gibi ana konularla kıyaslandığında elbette ki beslenme ve şiddet ile ilgili bağlantıyı kurmak oldukça güç. Fakat bugün eminim nefes almakta zorlanacak kadar şiddet haberle- rinden gerildiysek, çözüme katkısı olmasa da ayakta kalmaya katkısı olacak birkaç beslenme önerisi yapabiliriz.

Sürekli gerginlik ve gerilim ilk etkilerini kaslarda hissettirir. Eğer omuzlarınız kulağınıza yaklaşmışsa biraz gevşemeye ihtiyaç var demektir. Kasların esnemesine yardımcı egzersizler ve kasların gevşemesine yardımcı takviyeler gerilime bağlı ağrı ve huzursuzluğun azaltılmasına destek sağlayacaktır. Eğer gerilimden dolayı uyumakta zorlanıyorsanız akşam saatlerinde magnezyum takviyesi alabilirsiniz. Magnezyum, kasların gevşemesi için esansiyeldir. Kalbinizin de bir kas yapısı oldu- ğunu unutmayın, kalp pompalama işlevini sürekli kasılıp gevşeyerek gerçekleştirir.

Gün içerisinde duygusal durum değişimleri ve ani tepkiler uzun süreli stres ve gerilim durumunda sıklıkla yaşanabilir. Aşırı kafein alımını azaltıp rahatlatıcı etkisi olan çayları tüketmek daha yararlı olabilir. Yeşil çay bir tercih olabilir, her ne kadar az miktarda kafein de içerse, L-Theanine içeriği, sakinleşmeye yardımcı olabilir.

B kompleks vitaminler anksiyete durumunda en önemli vitamin grubudur. 25-50 mg aralığında B1,B2, B3 vitamini ve yeterli dozlarda diğer B vitaminlerini içeren kompleks ürünler, rahatlatıcı nörotransmitter olan seratonin üretimi için gereklidir. B vitaminlerinin sabah kahvaltı sonrası alınması gün içerisinde enerji üretimindeki etkisinden dolayı daha anlamlı olacaktır.

C vitamini eksikliğinin ilk semptomları, anksiyete ile de bağlantılı iritasyon ve yorgunluktur. Her ne kadar takviye olarak alımı anlık dramatik bir etki göstermese de genel süreç için C vitamini eksikliğini gidermek önemlidir.

Stres ve gerginliğin uzun süreli olması durumunda Rhodiola (Rhodiola rosea) bitki ekstresi rahatlamaya katkı sağlayabilir. Özellikle kronikleşen stres varlığında Rhodi- ola, serotonin yıkımını azaltarak fiziksel, mental ve duygusal stresle başa çıkmada yardımcı olur.

Yorum Bulunamadı

Aşağıdaki Yorum bırakmak için ilk olun.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Yazılar